Loading...

czwartek, 22 grudnia 2011

Najlepszy gyros w Brukseli

Jest takie miejsce w Brukseli, w którym można poczuć się wyjątkowo. Kiedy kroczy się uliczkami, które prowadzą do Grand Place, mija się restauracje, bary, knajpki. Przyjemnie jest, gdy pogoda temu sprzyja. Wchodząc w ulicę Rue du Marche aux Fromages, kelnerzy stoją przed restauracjami i przywołują zapraszającym słowem, gestem. Jedni mogą to odebrać jako nagabywanie, a drudzy poczują się wyjątkowi, kolejnym może być to zupełnie niepotrzebne lub obojętne. Ludzie siedzą przy stolikach na dworze, lampeczki lub świeczki palą się, by mogli mieć lepszą widoczność. Muzyka miesza się wokoło, gdyż w każdej knajpce coś innego leci. Oczywiście zapach jedzenia unosi się w powietrzu. Po raz pierwszy widziałam jak kobieta jadła mule, dostała całą miskę oczywiście do tego białe wino. 
Znajomi, którzy byli dzień wcześniej na później kolacji właśnie na tej ulicy i w jednej z knajpek, postanowili nas zabrać byśmy mogli sami ocenić jedzenie bardziej normalne. Trafiliśmy do Greka. Potrafił mówić po polsku niektóre wyrazy. Grek był tak uprzejmy, że gratisowo dał nam pitę z salatką grecką. Pyszności. Oliwki, feta, pomidor oliwa z oliwek z pysznym sosem. Mniam. Zamówiliśmy piwko Leffe 

Bardzo dobre, delikatne, powiedziałabym, że dla Pań w sam raz. A dla Panów

Podobno, też dobre, choć zapewne cięższe, gdyż jest ciemne. Do jedzenia każdy z nas zamówił coś innego. Przypominało to gyrosa,niektórzy mieli z frytkami a ja miałam z ryżem w pomidorowym sosie. Było tego tak dużo, że ja zostawiłam połowę dania. Porcje sporawe. Grek był na tyle zachęcający i przyjemny, że na zakończenie naszej uczty zaproponował nam znów gratisowo dla panów metaxe, a dla pań likier różany. Przyznam, że smakował mi likier, ale był już tak słodki, że po jedzeniu tak sytym nie miałam ochoty na słodkości. Danie jedno wychodziło za 10 euro. piwo jest w granicach 3 euro. 
Sama restauracja-bar nie jest może zbyt wyględna na zewnątrz i wewnątrz, ale miła obsługa zrobiła swoje. Nie spodziewaliśmy się, że otrzymamy aż takie gratisy. 
A wygląda tak

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...