Loading...

poniedziałek, 19 grudnia 2011

Belgijskie Frytki na Rue de la Madeleine w Brukseli

"Skończmy raz na zawsze z błędnym wyobrażeniem o ich pochodzeniu: frytki pochodzą z Belgii. A dokładniej z miasta Dinant. Hodowla ziemniaków rozpoczęła się w Belgii w XVII wieku. Nie wiadomo dokładnie kiedy usmażona została Pierwsza Porcja Frytek; ale wiadomo co było jej poprzednikiem ( a raczej poprzedniczkami). Otóż wcześniej smażono małe rybki, jednakże zimą bardzo ciężko było wyłowić je spod grubego lodu. Rybki zostały zastąpione ziemniakami, które pocięte w małe cząstki (mniej więcej formatu owych rybek) trafiały do rozgrzanego tłuszczu, a potem do żołądków wygłodniałych ludzi. W 1857 roku, po raz pierwszy w historii gastronomii, pojawia się typowy belgijski bar z frytkami. Gazeta "Courrier de Verviers" zamieszcza artykuł o niejakim Fritzu, którego nazywają "królem frytek". Sprzedaje on frytki duże i małe, nazywając je "une russe" i "une cosaque". Już w końcu XIX wieku w wielu miastach działają bary z frytkami." http://www.kfn.uni.wroc.pl/VARIA/MANDARIJNTJE/MANDARIJNTJE1/frytki.htm
Taka o to jest historia frytek. 
Tego samego dnia, gdy zjadłam po raz pierwszy naleśniki w Brukseli, czułam się najedzona, ale chciałam spróbować jeszcze innych smakołyków.  Wieczór był piękny, ludzie w torebeczkach zapakowane mieli frytki, ich zapach roznosił się w powietrzu. Postanowiłam wpaść i kupić  porcję frytek do baru. Zaraz przy knajpce de Pistolei, w której podają te pyszne bagietki, na rogu ulicy Rue de la Madeleine w Brukseli właśnie sprzedają frytki belgijskie. Oczywiście nie wiedziałam jeszcze o istnieniu tychże bagietek.




 Gdy weszłam do lokalu zobaczyłam....
 Tak właśnie w ten sposób podają te wspaniałe frytki. Zawinięte w trójkącik, z majonezem. Majonez to nie nasz kętrzyński czy babuni, tylko konsystencja bardziej przypominała śmietanę. Dało się zjeść, ale ja jednak przywykłam do ketchupu. Oczywiście można zjeść frytki wewnątrz baru, ale jak komuś się śpieszy to bierze na wynos
 Warto spróbować, bo są grube, dobrze usmażone i nie takie tłuste. Smacznego!!!!!!
zdjęcia pochodzą z tych stron
http://www.isriya.com/node/1824/belgium-trip-part-2http://droscher.com/gallery3/travel/Lille/Lille-0175-1626021605 
http://droscher.com/gallery3/travel/Lille/Lille-0175-1626021605

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...