Loading...

środa, 27 czerwca 2012

Rosół z kluskami lanymi

Raczej każdy go lubi, 
Dodaje sił w chorobie, 
niedzielny aromatyczny rosół


Dwie ćwiartki z kurczaka ( lub udo z indyka)
włoszczyzna 
pieprz
sól 
maggi

Przygotowanie:
kurczaka myjemy dokładnie
wlewamy do garnka zimną wodę
wkładamy mięso
warzywa 
pieprz w ziarnkach (3 ziarna)
Na wolnym ogniu gotujemy wszystko 
(by był aromatyczny powinien gotować się ok. 3 godzin)
Przed końcem gotowania doprawiamy
solą, pieprzem zmielonym, maggi
Jeszcze chwilę gotujemy 
Odcedzamy 

Kluski lane:
1 białko 
2 łyżki mąki pełnoziarnistej 
trochę wody
Składniki mieszamy
 (konsystencja powinna być trochę lejąca) 

Na czysty odcedzony rosół i gotujący
za pomocą widelca wlewamy przez jego dziurki
ciasto 
w ten sposób tworzą się w rosole kluseczki 
Zainspirowana programem rewolucja na talerzu 
przygotowałam w ten sposób rosół z kluskami lanymi




7 komentarzy:

  1. Z lanymi kluseczkami zawsze robiła moja babcia;)

    OdpowiedzUsuń
  2. I juz wiem co dziś zrobię na obiad :) Paskudna pogoda wieć taki rosołek w sam raz ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja zawsze wybieram "nitki" do rosołu :) Ale w ogóle to wyszedł Ci ładny ten rosołek, taki przejrzysty. Mik mówi, że taki właśnie powinien być rosół :)

    Buźka!
    www.megulencja.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jadam z nitkami, ale zostało mi białko, więc zrobiłam lane:)

      Usuń
  4. Chętnie bym zjadła talerzyk takiego rosołku :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Często robię kluski lane, nie tylko na rosole...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo, ja już dawno nie robiłam a teraz przywróciłaś mi wspomnienia - moja mama robi przepyszne kluski lane :)

      Usuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...