Loading...

niedziela, 17 czerwca 2012

Schab po mediolańsku

Szybka wizyta, 
wspaniałe ucztowanie
Smaczne jedzenie
Pochwała od Teścia

Oglądając Master Chief z Gordonem Ramsayem finaliści mieli wykonać danie które utkwiło mi w pamięci i bardzo chciałam je przygotować. I akurat trafiła się szczególna okazja, przyjechała moja mama w odwiedziny i na to spotkanie postanowiłam zaprosić teściów.
składniki:
1 kg schabu
parmezan 
2 jajka 
sól 
pieprz
Sos:
0,5 kg pomidorów 
1 szalotka
150 ml bulionu warzywnego
łyżka przecieru pomidorowego
2 ząbki czosnku
tymianek
pieprz 
sól
Przygotowanie:
Pomidory umyć, sparzyć, obierać ze skóry i pokroić w kostkę. Drobno posiekaną szalotkę i czosnek podsmażyć na oliwie z oliwek. Dodać pomidory i przecier pomidorowy. Wlać bulion; doprawić solą, pieprzem i tymiankiem. Dusić na wolnym ogniu ok. 25 minut.
Schab pokroić na plastry tak jak na kotlety doprawić solą i pieprzem. Obtoczyć w roztrzepanych jajkach, z obu stron posypać parmezanem. Na patelni rozgrzać masło i trochę oliwy z oliwek. Smażyć plastry schabu ok. 4-5 minut z obu stron. Podawać polane sosem pomidorowym.
Schab podałam z sałatką z sałaty lodowej, 1 cebuli czerwonej, ogórka, 1 papryki, polałam marynatą od oscypków. I jeszcze młode ziemniaczki z posypane koperkiem.  
Generalnie powinna być cielęcina, lecz nie stać mnie na nią, więc zastąpiłam to schabem. równie dobrze, mogłam zrobić jeszcze z polędwiczek. Może kiedyś spróbuję. 

4 komentarze:

  1. to mi smaka narobiłaś. :) zapraszam na moje rozdanie: http://kkamilaa.blogspot.com/2012/06/letnie-rozdanie-zapraszam.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis :)

    Pozdrawiam
    www.megulencja.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...