Loading...

niedziela, 10 czerwca 2012

Sernik na zimno dla ochłody

Dziś niedziela, więc przydałoby się przygotować ciasto. 
U mnie z tym zawsze był odwieczny problem, 
albo sobie wmówiłam, że nie potrafię robić słodkości, 
albo było to chwilowe zaćmienie umysłu:)
jak to moja mama mówi"do wszystkiego trzeba dojrzeć"
I tak przez przypadek wpadł mi ciekawy, prosty przepis
tutaj
 Pamiętam kiedyś na swoje imieniny chciałam zrobić sernik na zimno.
Przez nieuwagę wlałam za dużo mleka i nic z tego nie wyszło.  A już galaretkę zrobić?!
Dla mnie to wyższa szkoła:)
A dziś prezentuje Wam po długiej przerwie w moim życiu
pierwszy sernik na zimno z galaretką, przyznam, że ręce mi drżały
jak miałam ją przygotować- ale się udało:)
Składniki:
- 500ml śmietany 30%
- 2 galaretki (truskawkowa i cytrynowa)
- biszkopty
- truskawki

Galaretkę truskawkową robimy według przepisu na opakowaniu. Cytrynową natomiast z mniejszej ilości wody (około 1.5 szklanki). Odstawiamy aby trochę stężały i ostygły. 
W tym czasie ubijamy śmietanę kremówkę. 
Jak Galaretka cytrynowa trochę ostygnie i stężeje, dolewamy ją powoli do śmietany cały czas ją ubijając. Następnie wrzucamy pokrojone w ćwiartki truskawki i mieszamy łyżką.
Na dnie tortownicy układamy biszkopty, 
na to wylewamy naszą śmietanowo-cytrynowo-truskawkową masę. 
Układamy na niej truskawki 
Zalewamy truskawkową galaretką.
Odstawiamy całość do lodówki aby stężała. 

Tuż po śniadaniu na balkonie przy kawusi pierwsza degustacja:)

9 komentarzy:

  1. widać, że sernik bardzo udany i pewnie pyszny :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Nieskromnie przyznaję, że pyszny:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nadzieję, że smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo!, właśnie po obiedzie druga porcja na deser już jest przygotowana:)

    OdpowiedzUsuń
  5. I ja dziś na niedzielny deser zrobiłam sernik na zimno :) Oczywiście, że z truskawkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam takie serniczki, to był strzał w 10-tkę:)

      Usuń
  6. Robię identycznego śmietankowca;)

    OdpowiedzUsuń
  7. wyglada pysznie...i ile w nim owocow !! mniam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zjadłabym kawałek tych pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...