Loading...

środa, 13 czerwca 2012

Solanka (Soljanka) na dwa sposoby

Solanka na dwa sposoby
 

Jedliście Solankę?


Opowiem Wam w skrócie historię.
Dwa lata temu, właśnie w czerwcu miałam przyjemność odbyć długą z przygodami podróż do Charkowa. Pamiętam był początek miesiąca w Charkowie skwar. Mieszkaliśmy na 11 piętrze, a na 8 jedliśmy śniadania. Czasem brakowało świeżego powietrza. Spędziłam 3 doby. Pojechałam na konferencję naukową. Muszę przyznać, że spodobało mi się miasto. Bardzo dużo zieleni, parków. Krajobraz ciekawy. Piękne cerkwie. 
W drodze powrotnej jechało nam się bardzo dobrze, szybko bez problemów...aż tu nagle przed Kijowem...słyszymy, że coś nagle się stało. Śruba pękła w kole!
Jakoś dojechaliśmy do Żytomierza. Tam spędziliśmy 8 godzin zanim naprawili nam koło. Wykończona, głodna po dobie nie jedzenia musiałam coś zjeść. 
Poszliśmy grupą do baru, wyglądał jak z czasów głębokiego PRL-u i zamówiliśmy jedzenie. Ja chciałam zjeść szybko coś ciepłego i płynnego by rozgrzać żołądek.
Zamówiłam właśnie solankę. Smakowała mi tak, jakbym nigdy nie jadła zupy. Ale najpierw patrzyłam na nią jakiś czas. Przy pierwszym spojrzeniu wyglądała nieciekawie, ale jak smakowała....
I tak zaczęła się przygoda z tą przepyszną zupą. Dlatego postanowiłam ją odtworzyć. Nie wiem czy wyszła mi do końca ale starałam się. 
Składniki:
  • 2 litry bulionu
  • 0,5 kg karkówki
  • 10 dag wiejskiej kiełbasy
  • 2 duże cebule
  • 2 ziemniaki
  • 4 duże kiszone ogórki
  • kilka ząbków czosnku
  • 2 marchewki
  • przecież pomidorowy
  • ziele angielskie
  • sól i pieprz
  • 2 łyżki masła 
Przygotowanie:
Do garnka wrzucamy karkówkę, marchewkę, cebulę, czosnek, pokrojone na drobne kawałki, dodając liść laurowy. Zalewamy dwoma litrami wody, doprawiając solą i pieprzem. Przecedzamy ugotowany bulion. Oddzielnie podsmażamy kiełbasę pokrojoną w ćwiartki i dodajemy do reszty. Później wrzucamy ziemniaki i czekamy aż będą miękkie by następnie dodać podsmażone wcześniej ogórki kiszone na maśle. Na sam koniec doprawiamy solą i pieprzem, koncentratem oraz sokiem z ogórków.

*Lub inna wersja w przypadku, kiedy zostaną Wam skrawki wędlin z świąt a nie macie już ochoty ich jeść: 
  • schab, karkówka, łopatka itp. 
  • 1 puszka pomidorów bez skórki
  • 2 duże cebule
  • 2 duże ziemniaki
  • 4 duże kiszone ogórki
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 marchewki 
  • garść oliwek ciemnych 
  • sok z ogórków
*(przy tej wersji, mięso gotujemy z marchewką i ziemniakami. Jak już warzywa będę miękkie dodajemy czosnek, ogórki pokrojone na ćwiartki, pomidory w puszce, oliwki oraz pieprz. Na sam koniec doprawiamy sokiem z ogórków według własnego smaku)

Solanka na dwa sposoby



A teraz kilka zdjęć z pobytu

 Słodkości po obiedzie. Pamiętam, że jadłam przepyszne lody i jogurty. Na śmietanie. Przyznam,że bardzo mi smakowały. Jedzone w parku
Spora liczba ślubów, ja trafiłam na 5 w ciągu dwóch godzin zwiedzania
 A tu widok na Uniwersytet, panorama z 11 i 8 piętra



7 komentarzy:

  1. Nie jadlam, a bardzo bym chciala. I na wschod tez chcialabym pojechac.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, po podróż jest ciekawa, ale trzeba brać pod uwagę nierówności dróg, dzięki którym można złapać jakąś przygodę!:)

      Usuń
  2. Ja także nie jadłam, ale wygląda pysznie :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie jadłam ale na pewno by mi smakowała :)

    Pozdrawiam ♥ Pati

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja Jadłem i od razu mogę śmiało polecić, tylko że ja miałem okazje jeść z małą zamianą ogórków kiszonych na oliwki, też polecam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłem dziś tą pyszną zupke jest rewelacja myśle ze żonce będzie smakowała

    OdpowiedzUsuń
  6. Z przecieru zrobił Ci się "przecież", a zupkę wypróbuję, bo wygląda bardzo zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...