Loading...

sobota, 23 czerwca 2012

Tarta cebulowa

Już dawno przymierzałam się do zrobienia tarty wytrawnej
Aż nastał ten dzień
Na chwilę przeniosłam się do Francji
ciągnący się ser,
śmietankowy smak, 
słodkawy dzięki  cebuli...
ciasto:
  • 250 g mąki
  • 125 g masła
  • 1 żółtko
  • 50-60 g wody
  • odrobina soli
farsz:
4 cebule
2 łyżki śmietany kwaśnej
20 dag żółtego sera
2  łyżki masła
2 jajka
sól 
pieprz

Z podanych składników zagnieść ciasto, odstawić je na 30 min. do lodówki. Rozwałkować, potem przełożyć do formy. Spód można podpiec wcześniej nakłuwając go widelcem, by zapobiec powstawaniu pęcherzyków powietrza na cieście. Zapiekamy 20 min. 

Cebule pokroić w talarki i smażyć na maśle do osiągnięcia złotego koloru. Odstawić na bok, przestudzić. Jajka połączyć ze śmietaną, posolić, popieprzyć, dodać usmażoną cebulkę i starty żółty ser. Rozłożyć masę na spodzie. Piec 15-20 min. w temp. 180 C. 


7 komentarzy:

  1. O tak, to zdecydowanie to co chciałabym dziś zjeść na obiad!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda smakowicie! Ja też coś dziś upichciłam (znaczy mój chłopak zrobił), może to też Cię zainspiruje :)

    Pozdrawiam,
    www.megulencja.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  3. ja kiedyś też robiłam tartę cebulową ale niczym mnie nie urzekła więc nawet nie zachowałam przepisu dla porównania z Twoim... ale wiadomo, że przepis przepisowi nie równy więc pewnie miałam pecha i trafiłam na ten przeciętny ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Olu, mnie akurat bardzo smakowała. Ja lubię cebulę nawet w takich ilościach jak w tej tarcie, połączenie z serem robi swoje:) na zimno jest tak samo dobra jak na ciepło. Ale muszę przyznać, że na drugi dzień jest jeszcze lepsza:)

    OdpowiedzUsuń
  5. wspaniała jest taka tarta:) uwielbiam eksperymentować ze smakami. Mnie najbardziej urzekło połączenie pora z boczkiem i serkiem!rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  6. Takiej jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...