Loading...

wtorek, 25 września 2012

Ciasto mojej mamy




Imieniny męża, przyjazd mamy, zbliżający się czas naszej pierwszej rocznicy ślubu, to świetny pomysł na upieczenie ciasta przez moją mamę.Proste, smaczne ciasto, które szybko zostało skonsumowane.


Jabłecznik mojej mamy
Składniki na ciasto:
4 szklanka mąki
4 żółtka
1 szklanka cukru
1 kostka margaryna (temp. pokojowa)
1 łyżka smalcu
1 łyżka proszku do pieczenia

Wszystkie składniki zagniatamy na kruche ciasto, po wyrobieniu dzielimy na dwie części i wkładamy do lodówki, by się schłodziło.  
Składniki na pianę:
Pianę z 4 białek ubijać dodając 1 szklankę cukru pudru i 2 łyżki mąki ziemniaczanej. 

Gdy  już ciasto się schłodzi jedną część ciasta ścieramy bezpośrednio na blachę, jako nasz spód, układamy przesmażony i schłodzony mus z jabłek. Następnie układamy pianę i przykrywamy drugą połową startego ciasta. Ciasto pieczemy ok. 60 min w temp. 160 C. na termoobiegu.
Po upieczeniu posypujemy delikatnie cukrem pudrem.

6 komentarzy:

  1. Takie mamine najsmaczniejsze ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubie takie domowe ciasta.
    (Chyba umknal ci mus w przepisie - to tak na marginesie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z rozpędu zapomniałam, dzięki:) uzupełnie!

      Usuń
  3. moja też zrobiła ostanio jabłecznik ale zniknął tak szybko, że nawet nie zauważyłam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie i jeszcze ta bita śmietana! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...