Loading...

sobota, 15 września 2012

Duszona pierś z kurczaka

Duszona pierś kurczaka
Duszona pierś z kurczaka to moje ulubione danie. Sprawdzi się w kuchni u każdego, kto tylko zechce ją przygotować. Pierś jest dostojna w samej swojej okazałości a idealnym dla niej dodatkiem będzie sałatka z warzyw. Myślę, że nie trzeba przekonywać, że duszenie piersi w jej własnym sosie jest zdrowe a dodatkowo pierś jest sycąca i w tej wersji lekka.


Duszona pierś z kurczaka
(porcja na 2 os.)
Składniki:
  • 1 pierś z kurczaka 
  • mix sałat
  • 1 czerwona papryka
  • 1 czerwona cebula
  • przyprawy
Przygotowanie:
Pierś z kurczaka namaściłam przyprawami (do kurczaka, ziołami, cayenne, odrobinę curry) i skropiłam oliwą z oliwek. Odstawiłam na 1 godz. do lodówki. Mix sałat umyłam pod bieżącą wodą, osuszyłam, pokroiłam paprykę w kosteczkę i czerwoną cebulę w piórka. Wymieszałam składniki. Po godz. na rozgrzanej patelni Moneta ( genialna i warta swojej ceny) z odrobiną oliwy oliwek zaczęłam obsmażać pierś. Po kilku minutach podlałam ją wodą i dusiłam na wolnym ogniu, co jakiś czas dolewając wody. Pierś dusiła się ok. 40 min.
Pierś wyłożyłam na warzywa i polałam wszystko sosem, który powstał w trakcie duszenia. 
Duszona pierś kurczaka
Można podać z grzankami

Smacznego!:)
miłego weekendu:)

8 komentarzy:

  1. Ale mi narobiłaś smaka! :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Proste, ale pyszne. Naprawdę wyśmienite. Na zdjęciach są tosty, ale ponieważ jestem na diecie jadłem tylko sałatkę i kurczaka, do tego trochę czerwonego wytrawnego wina i czułem się jak król. Dziękuję bardzo za przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo proszę, cieszę się, że zasmakowało:) bardzo lubię takie dania, oczywiście można bez tostów, a wino jest idealne do takiej potrawy:) pozdrawiam A.

      Usuń
  3. wygląda pięknie i jestem pewna że tak też smakuje :) zaraz zaczynam gotowanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że wyjdzie potrawa dobrze i będzie smakowała :)
      Z pozdrowieniami
      A.

      Usuń
  4. I jakim smacznym warzywnym towarzystwie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...