Loading...

czwartek, 6 września 2012

Faszerowany bakłażan


Jakiś czas temu będąc w Warszawie na kwerendzie, poszłam na obiad w i zamówiłam bakłażana. Wtedy jeszcze nie znałam jego smaku. Bakłażan był faszerowany. I ja dziś postanowiłam odtworzyć co prawda nie tą samą wersję, ale faszerowanego bakłażana.

Faszerowany bakłażan 
(porcja na 2 os.)
Składniki:
  • 1 duży bakłażan
  • 1 czerwona cebula
  • 1 czerwona papryka
  • 450 g mięsa mielonego
  • garść przypraw do mięsa mielonego, pieprz cayenne, zioła prowansalskie
Bakłażana przekroić na pół
miąższ wykroić ( u mnie najlepiej sprawdziła się łyżka metalowa do lodów, kupiona w Tchibo). 
Posolić wnętrze i miąższ, odczekać 1 godz i później odcisnąć. Miąższ pokroić w kostkę, paprykę i cebulę. Przesmażyć na patelni. Do tych składników dodałam mięso mielone, wymieszałam, przyprawiłam. Smażyłam wszystko ok. 15 min. Do wnętrza bakłażana włożyłam nadzienie i zapiekałam ok. 40 min. 
A Wy jakie macie propozycje farszu do bakłażana?


9 komentarzy:

  1. od razu zapisuję... chyba mam zbyt wielką słabość do zapiekanek mięsnych ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapachnialo mi Grecja... Wyglada apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dodałabym jeszcze ryżu i mniej mięsa, i byłoby dla mnie akurat :) Ania czemu ja zawsze wchodzę na Twojego bloga na "głodniaka"? Burczy mi w brzuchu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madzia, widocznie lubimy "prawie" to samo. staram się robić rzeczy proste łatwo dostępne i w miarę przyzwoite cenowo:)A tak sobie myślę, że fajnie byłoby się kiedyś spotkać....:)

      Usuń
  4. Wygląda pysznie! sama robiłam jakiś czas temu coś podobnego, tzn. zamiast bakłażanu była cukinia i wyszła absolutnie pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. dziękuję za nominację do Versatile Blogger Award:)
    Fajny pomysł na bakłażana, podobnie robię paprykę i cukinię.

    OdpowiedzUsuń
  6. Faszerowane bakłażany są pyszniutkie!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam dzisiaj Twojego bakłażana. Wyszedł boski! Najlepszy jest efekt końcowy :) Zmodyfikowałam go troszkę dodając woreczek ryżu, mniej mięsa i innych przypraw ale koncepcja pozostała ta sama. Dziękuję za inspirację! Ania W.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cieszę się bardzo. Oczywiście ryż jak najbardziej wskazany. Spróbuj z kaszą jaglaną też będzie boski. Ja uwielbiam jak on jeszcze skwierczy jak go podaję. A jaki zapach się unosi w powietrzu:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...