Loading...

wtorek, 9 października 2012

Pascal i jego tarta

Kolejny przepis z kuchni Lidla tym razem Pascala. Jestem mile rozczarowana tym przepisem, gdyż nigdy nie jadłam tarty z łososiem. Nawet mąż skonsumował a to dobry znak:)
 Szybka tarta z łososiem i mozzarella 
Składniki 
  • ciasto francuskie: 200 g
  • jajka: 2 szt.
  • śmietana 30%: 100 ml
  • 2 duże pomidory sparzone, zahartowane, bez skórek, bez gniazd, pokrojone w drobną kostkę
  • łosoś wędzony: 150 g
  • Pół pęczka szczypiorku 
  • opakowanie mozzarelli
  • 1 łyżka masła 
  • odrobinę mąki 
Pokrojone w kostkę pomidory (sparzone, zahartowane, bez gniazd i skórek) odstawiamy na bok. Do miski wbijamy jaja, dodajemy śmietanę oraz szczyptę soli i pieprzu. Całość mieszamy w misce widelcem do uzyskania jednolitej masy. Odstawiamy. 
Formę do tarty smarujemy masłem od środka. Odstawiamy na bok. 
Schłodzone ciasto francuskie delikatnie wałkujemy z obu stron na blacie posypanym mąką (rozwałkowane ciasto musi być cienkie). Formę wykładamy ciastem, które dokładnie dociskamy do dna i brzegów formy. Spód ciasta nakłuwamy widelcem. Za pomocą wałka usuwamy wystające brzegi ciasta. 
Na cieście rozkładamy łososia, pokrojoną mozzarellę (tworzymy wachlarz z kawałków łososia i mozzarelli) i wszystko posypujemy szczypiorkiem. Dodajemy pokrojone w kosteczkę pomidory. Doprawiamy solą i pieprzem, zalewamy mieszanką jajek i śmietany.
Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 160°C (termoobieg) przez około 20-25 min (aż do całkowitego ścięcia się masy z jajek i śmietany).
Szybkie jedzenie i proste. 
  Smacznego:)

14 komentarzy:

  1. Apetycznie wygląda, muszę wypróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie tarty :-)
    Wygląda cudnie!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam tarty:) tartę pascala robiłam, jest pyszna:D:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe, czy udaloby mi sie Mezczyzne namowic na taka tarte. Ani on tartowy, ani za lososiem nie przepada, ale takie kolory moglyby go skusic!

    OdpowiedzUsuń
  5. Prezentuje się niezwykle apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mamma mia !!!wygląda wspaniale. Dla mnie wielbicielki łososia i mozzareli to poezja smaku...kradnę kawałek;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam tą tartę Paskala,szybko znikła z talerzy:)

    OdpowiedzUsuń
  8. pysznie wygląda! i te kolory.. zupełnie nie jesienno ponure :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pamiętam jak robiłam tartę Pascala pierwszy raz, choć nie byłam przekonana do łososia wyszła pyszna, robiłam ją później i drugi raz, równie pyszna, lidl ma coraz pyszniejsze propozycje:)

    OdpowiedzUsuń
  10. ale fajna, kolorowa i pyszna - też ją robiłam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...