Loading...

czwartek, 22 listopada 2012

Gruzińska zupa

Chłodne dni, bez słońca, bez ciepłego powiewu wiatru są dobrą okazją by ogrzewać organizm mocnymi w smaku daniami. Szukałam długo przepisu, który rozgrzałby nie tylko mój organizm ale zmysły. Znalazłam. 
Jeśli lubicie "mocne" aromatyczne w smaku i rozgrzewające zupy to ta jest właśnie dla Was
Spróbujcie.....
Składniki:
  •  1 duża cebula, drobno posiekana
  • 1-2 ząbki czosnku, posiekane
  • 1 duża marchew, starta na grubej tarce
  • 1/2 łyżeczki suszonej kolendry (nasiona)
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • 1/4 kg żółtej soczewicy (ja użyłam czerwonej)
  • 1 litr bulionu mięsnego lub warzywnego
  • oliwa
  • sól
  • odrobina pieprzu Cayenne
dodatkowo:
kilka suszonych pomidorów*
kilka plasterków dobrego chorizo (opcjonalnie)
* dodałam tylko chorizo


Wykonanie:
Posiekaną cebulę i ząbki czosnku zeszklić na 3-4 łyżkach oliwy. Dodać startą marchew, suszoną kolendrę oraz kurkumę, a na koniec soczewicę. Chwilę smażyć, a następnie zalać bulionem. Gotować około 30 minut, do czasu aż soczewica będzie miękka.
Ugotowaną zupę dokładnie zmiksować. Doprawić do smaku solą i pieprzem.Dodać chorizo. 
 Smacznego:)

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam soczewicę, więc ta zupa musi być pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszna, rozgrzewająca, aromatyczna zupka! stworzona wprost dla mnie:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, lubie! Jestem pewna, ze by mi smakowala.
    A powiewow wiatru po wczorajszym dniu i nocy mam serdecznie dosyc :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniu, zupa w Twoim wydaniu wygląda bardzo apetycznie! Miałaś fajny pomysł aby podać ją inaczej niż tradycyjnie w głębokich talerzach/miseczkach :) Cieszę się, że polecany przeze mnie przepis sprawdziłaś "na własnej skórze" :) Pzdr Aniado

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, zupa jest rewelacyjna:) poza tym zupy krem, chyba lepiej wyglądają właśnie szklanych naczyniach a i dużo nie trzeba jej jeść, bo mała ilość potrafi nasycić żołądek:) dziękuję za przepis:)

      Usuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...