Loading...

poniedziałek, 26 listopada 2012

Zupa z ryby

Oglądając różne programy kulinarne i śledząc przeróżne blogi, postanowiłam przygotować "prowizoryczną" zupę rybną. Tak, prowizoryczną, gdyż nigdy jej nie robiłam i wiem, że powinna być zupełnie inaczej przyrządzona. Chcę Wam przedstawić mój własny, szybki sposób na zupę rybną. Mnie akurat przypadła do gustu, nawet mojemu Mężowi..."taka trochę pomidorowa". Wow!, ucieszyłam się, gdyż z ryb On lubi "najbardziej mięso":). Zawsze jak jestem nad morzem chętnie sięgam po zupę rybną. Nawet ostatnio miałam okazję zjeść ją w barze "świeże zupy". Co prawda nazywała się Norweska, bo bazą był łosoś, ale także miała posmak "pomidorowej".
Składniki:
  • 2 filety z dorsza
  • 1 marchew
  • 1 pietruszka 
  • odrobinę pora
  • odrobinę selera
  • pół cebuli
  • 2 ząbki czosnku
  • litr wody
  • pieprz cytrynowy
  • pieprz świeży
  • sól 
  • plasterek cytryny
  • garść natki pietruszki
  • ziele angielskie
  • liść laurowy

Wykonanie
marchew, pietruszkę, zetrzeć na tarce. Pora pokroić w talarki, Cebule zeszklić z czosnkiem na patelni. Rybę pokroić w grubsze paski. Do garnka z litrem wody wrzucić potarkowane warzywa wraz z selerem, porem liściem laurowym, zielem angielskim. Dodać rybę. Po 2 min. dodać cebulę z czosnkiem. Gotować ok. 30 min. Po 10 min dodać pieprz, sól i natkę pietruszki. Plaster cytryny do dekoracji. 


Smacznego:)

1 komentarz:

  1. wygląda pysznie, muszę sobie chyba przypomnieć jak się gotuje zupę rybną:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...