Loading...

niedziela, 30 grudnia 2012

Manniak

Ciasto to przypomina mi smaki dzieciństwa. Często mama je robiła. Ostatni raz jadłam je na imprezie u mojej znajomej. Szybkie ciasto, a że jutro sylwester, pomyślałam, że będzie idealne na imprezę. Przygotowałam je z dwóch kolorów. 
Składniki:
  • Duża paczka herbatników
  • 2 kostki margaryny
  • 2 litry mleka
  • 6 łyżki kakao
  • 12 łyżek kaszy manny
  • wiórki kokosowe
  • 1 gorzka czekolada
  • 1 szkl. cukru
  • 1 cukier waniliowy
Przygotowanie:
Na blaszce ułożyć 16 herbatników.  W garnku ugotować litr mleka, dodać 6 łyżek kaszy manny, 3/4 margaryny, 1/2 szkl. cukru i  1/2 opakowania cukru waniliowego. Wszystko mieszać. Jak masa zgęstnieje wylać ją na herbatniki. Ułożyć kolejną partię herbatników. Na masę ciemną trzeba ugotować drugi litr mleka, 6 łyżek kaszy manny, 3/4 margaryny, 1/2 szkl. cukru i  1/2 opakowania cukru waniliowego, 3 łyżki kakao. dokładnie mieszać. Wylać na herbatniki. Położyć ostatnią warstwę herbatników. 
Polewa czekoladowa:
Margarynę wrzucić do garnka by się rozpuściła, do tego czekoladę pokruszone i pięć łyżek wody i 3 łyżki kakao. Masa musi się rozpuszczać nie gotować. Co jakiś czas mieszać.Czekoladę wylać na herbatniki i poczekać aż lekko przestygnie i posypać wiórkami kokosowymi. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...