Loading...

piątek, 8 lutego 2013

Babka z twarogiem

Babka ziemniaczana jest fantastycznym daniem na zimowe chłodne dni. Ta jest trochę inna niż tradycyjna.
Kupiłam książkę "Bałkańskie zapiski kuchenne" Iliany Genew-Puchlewy. Książka rewelacyjna. Pięknie wydana, z nutą historii i wspaniałych potraw jarskich. Postanowiłam wcielić do swej kuchni jeden z przepisów. Potrawa prosta w składniki. Zaczęłam robić danie. Wszystko ładnie połączone, leżakowanie w lodówce 30 min. Zastosowałam się do wszystkiego. I gdy przyszło do smażenia, nic się nie udało. Wszystko się rozleciało. Szlag mnie trafił. Zamiast  placków ziemniaczanych z twarogiem,  powstała babka. :)
Nie ma tego złego......Podaję skład potrawy taki jak w książce z małym wyjątkiem.

Składniki:
 7 ziemniaków
30 dag twarogu
3 jajka
1/2 filiżanki mleka*
1 cebula
1 natka pietruszki
olej do smażenia
sól 
pieprz

Przygotowanie:
Ziemniaki gotujemy w mundurkach, potem obieramy  i ścieramy na tarce. Dodajemy do nich dwa jajka, twaróg, drobno posiekaną cebulę, natkę pietruszki, sól i pieprz. Mieszamy dokładnie wszystkie składniki. Odstawiamy do lodówki na pół godziny. Następnie formujemy z powstałej masy małe placuszki, które obtaczamy w rozbełtanym jajku i smażymy na mocno rozgrzanym oleju. 

* w połączonych składnikach autorka zapomniała o mleku. Ja dodałam i chyba to był błąd. Może dlatego wszystko się rozlatywało. Jak już postanowiłam zrobić babkę dodałam bułkę tartą.  Zapiekłam i wyszła smaczna babeczka:). Generalnie świetne połączenie składników. Smak rewelacyjny. Może Wy spróbujecie zrobić placuszki? Może Wam wyjdą:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...