Loading...

sobota, 23 lutego 2013

Ekspresowe bułeczki śniadaniowe

Ekspresowe bułeczki na śniadanie to jest to czego od dawna szukałam i znalazła u Kingi
Nic nie zmieniałam prócz tego, że zamiast perlistego cukru dałam zwykły. Bułeczki są słodkie z posmakiem cytrynowym. Genialne na poranne śniadanie. 
Wczoraj wstałam skoro świt i zabrałam się za wałkowanie, pieczenie, a pachniało w domu, że aż mąż się zbudził:)i zobaczył bułeczki dżemik, kawkę.....i dużego słodkiego buziaki na przywitanie dnia:)
 
Składniki:  
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 25 g zimnego masła
  • 3 łyżki cukru
  • skórka starta z jednej cytryny 
  • 100 ml mleka
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 jajko rozbełtane
Przygotowanie:
Piekarnik nastawić na temperaturę 200 C z funkcją ogrzewania góra-dół
Mąkę wymieszać ze szczyptą soli i proszkiem do pieczenia, przesiać do miski.
 Do mąki dodać pokrojone w  kostkę masło i wetrzeć je aż zawartość miski przypominać będzie kruszonkę.
Do mąki dodać cukier i skórkę z cytryny. Wymieszać. Następnie wlać mleko i wymieszać wszystko łyżką. Ważne jest aby nie mieszać za długo bo wtedy bułeczki będą twarde.
Ciasto wyłożyć na posypana mąką stolnicę i szybko zagnieść.
Ciasto rozwałkować na placek grubości ok 2,5 cm  i wycinać foremkami bułeczki. Wierzch bułeczek posmarować rozbełtanym jajkiem i posypać cukrem.
 Bułeczki piec na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia ok 14 min.


Smacznego:)

6 komentarzy:

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...