Loading...

środa, 27 lutego 2013

Pasta z tuńczyka i fety

Co jakiś czas na blogu pojawiają się na blogu pasty do pieczywa. Stanowią one dobrą alternatywę dla kanapek z wędliną czy serem. Urozmaicenia zwłaszcza śniadaniowe powinny być. Nie umiem wyjść do pracy bez śniadania a jak wiadomo, pierwszy posiłek daje nam energię do działania. Pastę przygotowałam wg przepisu Małgosi . Pastę zmieniłam troszkę, bo zamiast ricotty dałam fetę. Lekko słony smak w połączeniu z słodkim i pikantnym, brakuje jeszcze kwaśnego smaku i gorzkiego i  byłoby połączenie pięciu smaków wg chińskiego zwyczaju. Kwaśny się znajdzie w postaci ogórka a gorzki może stanowić poranna kawa lub herbata bez cukru:)

Składniki:
  • 100 g fety
  • 125 g tuńczyka w oleju
  • 5 suszonych pomidorów w oliwie
  • 1 łyżeczka kaparów
  • odrobina świeżej chili drobno posiekanej
  • odrobina posiekanego szczypioru
  • sól, pieprz do smaku
 Przygotowanie:
Fetę, tuńczyka, pomidory i kapary umieścić w blenderze i zmiksować na pastę.  
Doprawić solą i pieprzem, dodać chili, pokrojony szczypior lub pozostawić go do posypania wierzchu. *dodałam odrobinę oliwy od suszonych pomidorów.

 

Smacznego!

10 komentarzy:

  1. Wygląda fajnie i mało skomplikowanie, a najlepsze, że wszystkie składniki można teraz (w lutym) bez problemu dostać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie. Pasta jest bardzo przyjemna dla podniebienia:)

      Usuń
  2. ciekawy ten dodatek fety:) muszę wypróbowac:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że zasmakuje Tobie:)

      Usuń
  3. Wedliny sa tutaj raczej mierne, wiec coraz czesciej stawiam na pasty do pieczywa. Ta bardzo mi sie podoba!

    OdpowiedzUsuń
  4. Takiej pasty jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie w moich smakach ta pasta, musiała być fantastycznie dobra:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...