Loading...

piątek, 29 marca 2013

A co na Wielkanoc?

Kochani w tym roku Święta Wielkanocne spędzam w domu rodzinnym. Przygotowujemy się do nich z mamą od kilku dni. Na pierwszy ogień poszło przygotowanie zakwasu do żurku. 
Składniki:
  • pół litra wody
  • 4 ząbki czosnku
  • 4 łyżki mąki żytniej
  • mała kromka chlebka żytniego
Przepis podała mi moja koleżanka. Wszystkie składniki wymieszać ze sobą i pozostawić w ciepłym pomieszczeniu na 3-4 dni. 
Tradycyjnie żurek będzie z boczkiem wędzonym i cebulką, białą kiełbaską, jajkiem i chrzanem. Co roku u Nas gości także biała kiełbasa z kiszoną kapustą. Zestaw mojego męża.
Na drugiej kolejności przygotowałyśmy mięso. Wędlin już nie kupujemy, więc upiekłyśmy szynkę oraz robimy pieczeń rzymską z pieczarkami.
Składniki na pieczeń:
  • pół kilo mięsa mielonego
  • 1 czerstwa bułka
  • 30 dkg pieczarek 
  • 1 cebula
  • natka pietruszki 
  • 1 marchew
  • sól
  • pieprz
  • przyprawa do mięsa mielonego
  • 1 jajko
Przygotowanie:
Cebulę i pieczarki pokroić, przesmażyć na patelni. Starkować marchew na małych oczkach. Pokroić natkę pietruszki. Mięso mielone połączyć z jajkiem, bułką, dodać pieczarki, cebule i marchew. Doprawić do smaku. Piec w foremce podłużnej. Na 180 st. C. przez ok. 30 min.

Oczywiście nie zabraknie u nas jajek faszerowanych. 

Nie zapomniałyśmy także o sałatce mięsnej, którą uwielbia mój mąż. Odkąd jesteśmy razem jest ona nieodłącznym elementem świąt. 

Oczywiście będzie też i druga sałatka-wiosenna.
Składniki:
  • pęczek rzodkiewki 
  • kilka liści sałaty lodowej
  • 3 jajka ugotowane na twardo
  • ogórek zielony
  • kukurydza
Na drugie danie królować będzie karkówka i żeberka. Podane z brokułem i kalafiorem. Oczywiście będą też przystawki, grzybki, marynowana papryka, ogórek, pomidor itp.

A słodko:
Mazurek czekoladowy. Składniki już są kupione i jutro będzie wielkie pieczenie.

Kochani, z okazji zbliżających się Świąt życzę Wam i Waszym bliskim dużo ciepła, radości i miłości w gronie rodzinnym!

P.S. Dziękuję każdemu kto zagląda tutaj i czerpie inspiracje. Nie mogę zamieścić zdjęć z przygotowywanych potraw, gdyż nie mam możliwości korzystania z sieci. Musicie uwierzyć mi na słowo, że takie potrawy będą na Naszym stole. A dowodem na to będą zamieszczone zdjęcia na FB, już po powrocie do mojego domku. Te zamieszczone teraz pochodzą z zeszłorocznych świąt. Akurat pewne potrawy zawsze pozostają ulubionymi:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...