Loading...

piątek, 1 marca 2013

Kuchnia Chińska wg Liu Zihua. Zupa ostro-kwaśna


 Od dawna przymierzałam się do przygotowania zupy ostro-kawaśnej. Jestem fanką kuchni chińskiej. Mogłabym jeść non-stop dania z tej kuchni. Trzy lata temu kupiłam książkę Liu Zihua- Kuchnia Chińska. Zafascynowała mnie ilustracjami, opowieściami, historią danego regionu Chin. Wyszczególnione są konkretne dania i smaki tychże regionów. Przyjemnie się ją czyta i ogląda. Zapłaciłam za nią ok. 60 zł. Pokazane są techniki krojenia, gotowania, smażenia. Zobrazowane są naczynia w jakich dokonuje się obróbki jedzenia. Świetnie pokazane są kroki przyrządzania danej potrawy. I co najważniejsze dania są tak skonstruowane w składniki by można było kupić wszystko na rynku polskim. Jedyną rzeczą jakiej nie mogę dostać jest czerwony ocet ryżowy. Wino ryżowe dostałam w kuchniach świata. Jest wiele niuansów wytłumaczonych, o których do tej pory nie wiedziałam. Każda przyprawa, warzywo. W książce tej nie znajdują się potrawy, które mogę przygotowywać cały czas, ale są i takie, których w ogóle  nie zrobię, np. płetwy rekina w warzywach.
 Składniki na zupę ostro-kwaśna:
  • pierś z kurczaka, udo z kurczaka drobno pokrojone
  • 1,5 l bulionu drobiowego 
  • 5 ugotowanych grzybów mun wg. przepisu na opakowaniu
  • garść pędów bambusa
  • garść papryczki chili
  • 3 łyżki octu ryżowego
  • 3 łyżki sosu sojowego
  • makaron ryżowy
  • 1,5 łyżki wody
  • 1 łyżka mąki kukurydzianej
  • jedno rozbełtane jajko
Przygotowanie:
bulion drobiowy z mięsem najlepiej gotujący się na małym płomieniu.  Ugotowane grzyby, chili, pędy bambusa dodajemy do bulionu. Chwilę gotujemy i pozwalamy by składniki się razem wymieszały. Następnie dodajemy ocet, sos sojowy do bulionu, mieszamy. Później dodajemy zagęszczacz z mąki i wody. Delikatnie rozrabiamy go z bulionem by nie powstały grudki od mąki. Dodajemy makaron ryżowy wcześniej zaparzony w wodzie. Wszystko razem mieszamy i gotujemy na wolnym ogniu. Na samym końcu wlewamy przez widelec rozbełtane jajko i delikatnie mieszamy zupę. Zupa powinna mieć bardziej czerwonawy kolor, dzięki dodaniu czerwonego octu, którego nie miałam więc dodałam biały ryżowy. Zupa musi balansować między smakiem kwaśnym a ostrym.










6 komentarzy:

  1. Zupa to płyn życia ! Dziadek zawsze mawiał,że nie ma obiadu bez zupy i myślę, że dzięki temu czujemy się dobrze. Zupa daje nam zastrzyk energii i witamin, oczywiście zrobiona ze świeżych produktów. Twoja wygląda świetnie , własnie kupiłam wszystkie produkty, jutro będzie pyszna zupka w nowym orientalnym wydaniu. Zainspirowałaś mnie:) Pozdrawiam wiosennie .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justi,
      To prawda zupa jest bardzo ważna. Tak samo, mówi się, że jeśli ktoś choruje powinien zjeść miskę rosołu. A myślę, że posmakuje Tobie:) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. książka wygląda na pięknie wydaną od strony ilustracji, chętnie przyjrzałabym się je bliżej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest świetnie napisana a zdjęcia są piękne:)

      Usuń
  3. Lubię kuchnię chińską, coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuchnia ta jest bardzo dobra i zdrowa:)

      Usuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...