Loading...

niedziela, 31 marca 2013

Mazurek Wielkanocny

Choć już pierwszy dzień świąt mamy za sobą i zapewne zdążyliście już zasmakować przeróżnych babek, ciast, mazurków, chciałam zaprezentować Wam mojego mazurka, który wykonałam wg. tego przepisu. Wyszedł tak dobry, że ostał się tylko jeden kawałek. 

Mazurek nie jest trudny w wykonaniu co bardzo lubię w takich przepisach. Już teraz wiem, że będzie królował u Nas na Wielkanoc. Już teraz widzę różnicę między kupionym a wykonanym własnoręcznie.
Składniki:
  • 1 jajko
  • 100 g masła
  • 150 g mąki pszennej
  • 50 g mąki ziemniaczanej
  • 50 g cukru pudru

 Masa czekoladowa:
  • 2 łyżki serka mascarpone
  • 100 g czekolady gorzkiej 
  • 20 g masła
  • 1 łyżka cukru pudru

Dodatkowo:
  • dżem morelowy
  • morele
  • migdały 
  • ozdoby

Przygotowanie:
Mąki łączymy z cukrem pudrem i masłem oraz jajkiem. Zagniatamy ciasto. Wstawiamy do lodówki na 1 h. Po tym czasie rozwałkowujemy. Wkładamy na blaszkę, końce ciasta wyrównujemy. Znów wkładamy ciasto na 15 min. Następnie pieczemy w 180 st. C przez 25 min do zarumienienia. Jak ostygnie smarujemy dżemem morelowym. 
W kąpieli wodnej rozpuszczamy czekoladę z masłem, delikatnie mieszając. Po rozpuszczeniu dodajemy serka mascarpone i mieszamy. Dodajemy cukier puder i znów mieszamy. Ostygniętą masę nakładamy na ciasto. Dekorujemy. 

7 komentarzy:

  1. Dziękuję za życzenia i również świątecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ładny! od kiedy sama zaczęłam robić, na kupne nawet nie patrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. śliczny i dodatki słodziaki:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...