Loading...

środa, 6 marca 2013

Poproszę gulaszową!


W końcu zawitało słońce. Marzec to mój ulubiony miesiąc, pewnie dlatego, że w tym miesiącu urodziłam się i mój mąż też. Choć za oknem słońce, temeperatura na Warmii waha się między minusem a plusem. Mąż długo namawiał mnie bym przygotowała zupę gulaszową. Ostatni raz robiłam ją dwa lata temu. Zrobiłam, wyszła lepsza niż poprzednim razem.Myślę, że słonina z ostrą papryką, którą otrzymałam ze sklepu p. Ewy Hangiel sprawiła, że zupa stała się lepsza. Dobre mięso wołowe także jest podstawą. 
wzorowałam się na tym   przepisie.

Składniki:
  • 0,5 kg mięsa wołowego
  • mała kostka słoniny z papryką
  • 2 zółte papryki
  • 2 zielone papryki
  • 2 czerwone papryki
  • 1 papryczka chili
  • 1 cebula
  • 2 łyżeczki papryki w proszku
  • 1 puszka pomidorów
  •  2 główki czosnku
  • 2 marchewki
  • 2 pietruszki
  • 7 ziemniaków 
  • kminek
  • sól i pieprz

Przygotowanie
Słoninę wytopić w rondlu. Wrzucić drobno posiekaną cebulę, lekko ją zeszklić. Zdjąć naczynie z ognia, wsypać paprykę w proszku, wymieszać. Dorzucić wołowinę pokrojoną w drobną kostkę i dusić całość przez około 2 minuty, ewentualnie wlewając odrobinę wrzącej wody (papryka nie może się przypalić!). Dolać szklankę gorącej wody, wrzucić drobno posiekaną paprykę, pomidory i wyciśnięty czosnek, pokrojone w małą kostkę marchewki i pietruszki oraz kminek. Dusić na niewielkim ogniu, w razie potrzeby podlewając nieco wodą (wody nie może być zbyt dużo, mięso winno się dusić w tak zwanym krótkim sosie). Kiedy mięso zmięknie, wrzucić ziemniaki pokrojone w kostkę i dolać tyle wody, by całość miała konsystencję gęstej zupy. Gotować, aż ziemniaki będą miękkie. Przyprawić solą i pieprzem, podawać z białym pieczywem.



Smacznego!

2 komentarze:

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...