Loading...

sobota, 16 marca 2013

Ryżowe kotlety z twarogiem

Dietetyczne danie nie zawierające ani grama mięsa, może być równie smaczne. Odrobina przypraw, dobrze dobrane składniki i mamy pyszny obiad, kolację czy śniadanie. Jakiś czas temu nie wyobrażałam sobie drugiego śniadania bez chleba, wędliny czy obiadu mięsnego. Oczywiście mięso jest ważne, ale nie musimy jeść go codziennie. Ostatnio wyliczyłam sobie, że w ciągu dnia zjadałam na śniadanie: wędlinę, na drugie, wędlinę, na obiad mięso i na kolację wędlinę. Czyli cały dzień mięso. Nic dziwnego, że waga wzrasta. Zrobiłam sobie bilans tego co jem. I wyszło, że w mojej codziennej diecie więcej było mięsa niż warzyw. Teraz już się to zmienia, moje nawyki żywieniowe nabierają innego toru. Kiedyś nie mogłam nadziwić się jak moja przyjaciółka odżywia się by mieć świetną sylwetkę. Oczywiście nie je mięsa czerwonego, słodyczy i tylko dwie kromki chleba w ciągu dnia. W większości przeważają u niej ryby i nabiał. do tego warzywa, owoce. To danie dedykuje Jej, by mogła w swojej diecie wprowadzić ryż i wszelkie kasze oraz makaron. A przy okazji i ja korzystam by znów mieć taką sylwetkę jak na studiach:) trzymajcie kciuki:P
Przepis jest zmodyfikowaną wersją z książki o kuchni bałkańskiej. 

Składniki:
  • 1 torebka ryżu ugotowana
  • 1 op. sera białego
  • szczypior
  • 1 jajko
  • odrobina bułki tartej
  • 1 roztrzepane jajko
  • przyprawy

Przygotowanie:
Ryż ugotowany połączyć z białym serem, dodać pokrojony szczypior oraz jajko, wymieszać i doprawić. Uformować kotleciki, obtoczyć w bułce a później w rozbełtanym jajku. Smażyć na delikatnym ogniu, bo jajko sprawia, że mogą za bardzo się przypalić. Jajko powoduje, że są chrupiące:)

 Podawać z sałatą!:)
Pozdrawiam 
Ania 

9 komentarzy:

  1. Witam...mam tylko pytanie jakie konkretnie przyprawy mam użyć do ryżu?

    Z góry dziękuję
    Wierna fanka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierna fanko, ja używam do tych kotlecików pieprzu, mieszanki przypraw toskańskich z M&S. Jeśli takiej nie posiadasz możesz dodać ziół typu: bazylia. Czasem, gdy robię je na ostro dodaję pieprzu cayenne. Wszystko zależy od Ciebie, jakich używasz i jak lubisz doprawione dania:)Mam nadzieję, że odpowiedź jest satysfakcjonująca. W razie pytań, pisz proszę:):)
      Dziękuję Wierna fanko:)

      Usuń
  2. Dotarłam na Waszego bloga poszukując przepisu na kotlety z ziemniaków i makaronu, znalazłam mnóstwo pomysłów na inne kotlety. Dziś wypróbowałam kotlety z ryżu i twarogu. Rewelacja na słodko i w wersji wytrawnej. O to chodzi,żeby nie siedzieć wieki w kuchni i zjeść coś innego niż do tej pory. Ze znanych składników oczywiście. Pozdrawiam i życzę wielu pomysłów i ciekawych podróży. Może zamieścicie coś z dań kuchni rosyjskiej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękujemy. Postaramy się w najbliższej przyszłości, stworzyć jakieś dzieło :) z kuchni rosyjskiej :)
      serdeczności,
      A.

      Usuń
  3. Twaróg i ryż wymieszać z jajkiem. Ale takim gotowanym na twardo? Pozdrawiam i dziękuję za przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak nie wyjdzie, jajko musi być usmażone.

      Usuń
  4. Hej, czy twaróg i ryż mamy wymieszać z jajkiem na twardo? Dziękuję i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Będę wdzięczny za podanie ilości gramów w 1 opakowaniu białego sera i informacji czy ugotowany ryż z twarogiem połączyć z ugotowanym na twardo jajkiem czy takim surowym jajkiem. Dziękuję i gratuluję pomysłu na przepis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepraszam, ostatnio rzadko zaglądam na bloga, ale już spieszę z odpowiedzią. biały ser: 200 g lub 250 g; ryż: ugotowany; jajko: surowe. Ryż musi ostygnąć. Następnie należy połączyć go z twarogiem i surowym jajkiem. To ja dziękuję za zwrócenie uwagi na to, aby przepisy były bardziej czytelne :) Serdeczności, A.

      Usuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...