Loading...

wtorek, 9 kwietnia 2013

Pasztet z kaszy gryczanej

Kaszę gryczaną bardzo lubię. W domu rodzinnym bardzo często zastępowała ziemniaki jako dodatek do dania mięsnego. Nie muszę nikogo przekonywać, że jest bardzo zdrowa i pożywna. Idąc za przykładem Ani  postanowiłam przygotować pasztet z kaszy gryczanej.U Ani wyszedł bardziej zwarty, wiem już jaki popełniłam błąd- nie zmieliłam wszystkich składników, ale i tak wyszedł bardzo smaczny. Taki pasztet można jeść na ciepło, smakuje jeszcze lepiej niż na zimno.


Składniki:
1/2 kg mięsa z udźca kurczaka 
 1 średnia marchew
2 średnie cebule
3-4 ząbki czosnku
6-8 średnich pieczarek
garść oliwek
1/2 szklanki oliwy
1/2 szklanki suchej kaszy gryczanej ugotowanej na sypko (najlepiej na wywarze mięsnym lub warzywnym)
 3 łyżki suchej kaszy gryczanej
1 jajo
sól i pieprz
2-3 łyżeczki majeranku

Przygotowanie:
Mięso ugotować. W drugim garnku uprażyć kaszę. Cebulę, marchew, pieczarki i czosnek przesmażyć na patelni. Ugotowane i wystudzone mięso zmiksować w blenderze/ zmielić w maszynce. Przesmażone warzywa także powinno się zmiksować/ zmielić, tak samo jak i kaszę. Ja tego nie zrobiłam. Wszystkie składniki wymieszać ze sobą, dodać drobno pokrojone oliwki, jajko i przyprawy. Ponownie wymieszać. Wstawić do piekarnika na 45 min w temp. 180 st. C. 

P.S. jeśli zrobicie go dajcie znać jak Wam wyszedł:)
Pozdrawiam 
Ania

3 komentarze:

  1. ciekawe smaczki:) wygląda smacznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. takiego zastosowania kaszy gryczanej nie znałam, super pomysł

    OdpowiedzUsuń
  3. Trafiłam do Ciebie, bo szukam przepisu na pasztet z kaszy gryczanej, ale w wersji wege. Zainspirował mnie pasztet, który niedawno jadłam, też był mniej zwarty i dzięki temu, wg. mnie, był super.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...