Loading...

niedziela, 26 maja 2013

Migdałowe ciastka

Dziś dzień jest bardzo szczególny i wyjątkowy. Choć nie mogę być obok swojej mamy, jestem z nią cały czas myślami, wisząc na słuchawce telefonu:) Akurat miałyśmy to szczęście, że widziałyśmy się tydzień temu, ale nie zaszkodziło by zrobić dla Niej coś drobnego, płynącego prosto z serca. 



Przygotowałam ciasteczka migdałowe wg tego przepisu. Po raz pierwszy miałam przyjemność je robić i za bardzo nie wiedziałam jak je zrobić by wyszły ładne i zgrabne. No cóż następnym razem wyjdą już o 100 razy ładniejsze. Wyszło ich sporo. Ciasto jest lepkie i niestety miałam problem z uformowaniem kuleczek, dlatego małą łyżeczką zaczęłam nakładać ciasto na papier do pieczenia tak by mogły przypominać kulki. Zrobiłam delikatne wgłębienie dla dżemu. 
Szczerze? Nigdy nie jadłam tak pysznych ciasteczek, przede wszystkim wykonanie jest bardzo szybkie. Są tak pyszne, że zostało ich już niewiele, pomimo, że są słodkie. Do kawusi w sam raz lub popołudniowej herbatki. 
Do ich przygotowania użyłam gotowych tartych migdałów producenta BackMit. Świetne rozwiązanie, które pozwala na szybkie przygotowanie smakołyków.
Składniki:
  • 3 białka
  • 300 g zmielonych migdałów BackMit
  • 300 g cukru pudru
  • 1 łyżka miodu
  • nadzienie: dowolne, ja użyłam dżemu z czarnych porzeczek
 Przygotowanie:
Wszystkie składniki zmiksować na gęstą, plastyczną masę. Masa może się kleić. Przykryć folią spożywczą, wstawić do lodówki na przynajmniej 30 minut, do schłodzenia.
Po tym czasie formować z ciasta nieduże kulki, wielkości małego orzecha włoskiego, obtaczać w cukrze pudrze. Układać na blaszce zachowując odstępy - ciastka podwajają objętość. Lekko spłaszczyć. Końcem drewnianej łyżki zrobić wgłębienia w ciastkach, wypełniać je niedużą ilością dowolnego nadzienia.
Piec w temperaturze 180ºC przez około 15 minut.
 Smacznego:)

3 komentarze:

  1. Wyglądają pysznie :) bardzo lubię chrupać takie ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To ile ich wyszło, tak ogólnie? I jak kształtuje się stosunek ilości do ceny? tzn. jak drogi jest to biznes?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie liczyłam, ale sporo 20-25.Mogło wyjść ok. 40 bo rosną bardzo, więc trzeba robić maleńkie kuleczki. Co do ceny to nie wiem, gdyż otrzymałam dwie paczki migdałów od firmy Vog. Zużyłam 1 op. plus z drugiego 1 szklankę. Nie znam ceny sklepowej, a jak wiadomo w każdym sklepie ceny są różne. Zatem ciężko mi oszacować koszt.

      Usuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...