Loading...

piątek, 31 maja 2013

Mrożone ciasto jogurtowe

Od kilku ładnych miesięcy przymierzałam się do zrobienia tego ciasta. Nie sądziłam, że robi się je w szybkim tempie i w jeszcze szybszym się je zjada. Znika ze stołu w mig. A prezentuje się lepiej niż niejedno kupione w sklepie.

Przepis na to ciasto znalazłam u Edith . Ja troszkę go zmodyfikowałam. 

Składniki: (na tortownicę o średnicy 22 cm):
  • 250 g orzechów laskowych zmielonych  BackMit
  • 15 suszonych śliwek Kresto
  • łyżka miękkiego masła (o temperaturze pokojowej)
  • szczypta soli
  • łyżka wody
  • 800 g jogurtu bałkańskiego z Maluty
  • 250 ml mleczka kokosowego
  • 6 łyżek miodu
  • 0,15 g nitek szafranu 
Do ozdoby:
  • 1 pomarańcza
  • pół granatu
Przygotowanie:
Orzechy mieszamy w misce wraz z pokrojonymi w małe kawałki śliwkami, ciepłym masłem, szczyptą soli i wodą. Dodajemy 3 łyżki miodu. I dokładnie mieszamy, by składniki idealnie się połączymy tworzyły solidny spód.
W mikserze mieszamy dokładnie jogurt, mleko kokosowe, 3 łyżki miodu wraz z szafranem. Szafran tak jak Edith podpowiedziała rozpuściłam w 1 łyżeczce wody. Wylewamy masę na przygotowany spód. Wkładamy to zamrażalnika na 3 godz.

 *Ciasto wyciągamy z zamrażalnika. Przyozdabiamy filetami z pomarańczy, ziarnkami granatu. Podajemy od razu. Powinno być zmarznięte, ale nie zupełnie twarde. Powinniśmy zjeść je od razu, gdyż ponowne zamrożenie nie jest dobre. Z drugiej strony do lodówki też nie można go włożyć nawet jeśli zostanie kawałek, gdyż rozpuści się. Traktować to ciasto trzeba jak lody.
Smacznego:)

7 komentarzy:

  1. ciasto idealne dla mnie! uwielbiam tego typu mrożone "wypieki" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne to twoje ciasto:)polecam różnego rodzaju konfitury dostępne na www.anielskieprzysmaki.pl Monika

    OdpowiedzUsuń
  3. rzeczywiście świetne ciacho- a jakie lekkie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szalenie mi sie ten spod podoba!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda naprawdę wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jedno z moich ulubionych dietetycznych ciast. Wygląda i smakuje obłędnie!

    Serdeczne pozdrowienia,
    E.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...