Loading...

sobota, 25 maja 2013

Sałatka z kaszy jaglanej

Kuchnia moja i mojej mamy bardzo się różnią. Mama gotuje i piecze świetnie aczkolwiek tradycyjnie. Ja urozmaicam prawie wszystko. Jednak te smaki, które przekazała mi w czasie dzieciństwa i okresie dojrzewania pozostały niezmienne. Muszę podkreślić, że niesamowite jest to, że już w czasie mojego rozwijania się w mamy brzuszku zaczęłam zaznajamiać się z "zieleniną". Mama będąc ze mną w ciąży ciągle jadła natkę pietruszki, szczypior, sałatę, koper. Na parapecie w szpitalu było ciągle zielono. I na moim parapecie też jest zielono. Mój mąż natomiast nie ma serca do zieleniny i ucieka od niej jak najdalej. 
Bawiąc ostatnio w Stolicy, moja przyjaciółka z dziecięcych lat zaprosiła nas na obiad. Jak zwykle wiele się od niej uczę. Ma niesamowity zmysł w łączeniu smaków, sprawiając że tuńczyk może smakować jak kurczak. Przygotowała przed daniem głównym sałatkę, którą po powrocie do domu odtworzyłam. 



Sałatka ta zawiera składniki nielubiane przez mojego męża a jednak trzy krotnie prosił o dokładkę. Ja zamiast kaszy kuskus dałam kaszy jaglanej.  
Składniki:
  • 1 szklanka kaszy jaglanej ugotowanej wg instrukcji na opakowaniu
  • pół puszki kukurydzy
  • puszka tuńczyka w sosie własnym lub oleju
  • 5 płatów suszonych pomidorów
  • pół ogórka zielonego
  • 4 ogórki korniszone
  • garść czarnych oliwek
  • pół opakowania fety 
  • natka pietruszki
Przygotowanie:
Po ostygnięciu kaszy jaglanej dodajemy pokrojone ogórki, oliwki, pomidory, ser fetę. wsypujemy kukurydzę i tuńczyka. Mieszamy dodając na sam koniec garść natki pietruszki. Dobrze byłoby odczekać 15 min. by składniki mogły się przegryźć.
Smacznego:)

2 komentarze:

  1. czy nie robimy do tej salatki jakiegos sosu?mam wrazenie ze nam sie beda rozpadac wszystkie skladniki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czy sałatki muszą być zawsze z sosami? ja podałam taką wersję, zawsze można przepis zmodyfikować:)

      Usuń

Dziękuję za komentarz! będzie mi miło jeśli skorzystasz z mojego przepisu i podzielisz się nim z innymi!
Pozdrawiam
Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...