Loading...

piątek, 10 maja 2013

Wątróbka drobiowa w sosie winegret

 Wątróbka drobiowa w sosie winegret
Będąc w Paryżu mieliśmy okazję zjeść najlepiej przyrządzoną wątróbkę. Była tak miękka, delikatna, pachnąca winem. Rozpływała się w ustach.Smaku nie zapomniałam jej.


 Wątróbka drobiowa w sosie winegret
Przygotowałam ją. Smakowała podobnie. Była delikatna, pachnąca sosem winegret. To jest mój faworyt. Choć, jeszcze bardzo lubimy z malinami i słonecznikiem prażonym.
Składniki:
  • 30 dkg wątróbki drobiowej
  • 2 cebule
  • 1 torebka kaszy gryczanej
  • liście sałaty mix
  • oliwa z oliwek
sos: 
  • 6 łyżek octu winnego ciemnego
  • 3 łyżki musztardy dijon
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • pół łyżeczki cukru
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
Przygotowanie:
Wątróbkę uprzednio umytą, wyczyszczoną z błonek, pieprzymy i smażymy na oliwie aż do zarumienienia. Cebulę kroimy w piórka i smażymy na oddzielnej patelni. Solimy ją i pieprzymy. Jak już się podduszą, cebulę dodajemy do wątróbki. Składniki na sos mieszamy ze sobą tak by powstała gęsta konsystencja. Wlewamy go do wątróbki. Aromat wina wydobywa się przy smażeniu, a składniki na patelni ciemnieją. 
Na talerzach układamy liście sałaty, polane oliwa z oliwek. Wątróbkę podałam z kaszą gryczaną i ogórkami kiszonymi. 

 Wątróbka drobiowa w sosie winegret
Smacznego:)

2 komentarze:

  1. Ojojoj, ja ostatnio mam jakąś fazę na wątróbkę, więc chyba jutro już wiem co znowu będzie:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...