Loading...

niedziela, 16 czerwca 2013

Ciastka owsiane z rodzynkami i sezamem

Mam swoją ulubioną piekarnię w Olsztynie, która od niecałego roku zaczęła funkcjonować. Ceny są przystępne a jakość jest na wysokim poziomie. Z chlebem zawsze eksperymentuję i wiem, że najlepiej smakuje mi razowy i żytni. Natomiast z bułek, wiadomo, bagietka i grahamka. 
Inne wyroby również są dobrej jakości. Kiedyś kupiłam ciastka owsiane w innej piekarni, były okropne i powiedziałam sobie, że już nigdy nie popełnię tego błędu. Od tamtego czasu sama robię je i są o niebo lepsze od sklepowym.
Na te ciastka znalazłam przepis tutaj, oczywiście został zmodyfikowany przeze mnie. 

Składniki: (na około 13 sztuk):
  • 50 g masła
  • 80 g cukru pudru
  • 1 rozkłócone jajko
  • 50 g mąki pszennej
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki soli
  • 175 g płatków owsianych
  • garść rodzynek z Kresto
  • 2 łyżki sezamu z Kresto
  • 2 łyżeczki kakao
  • kropla olejku pomarańczowego 
 Przygotowanie:


W misce utrzeć masło z cukrem na jednolitą masę. Stopniowo dolewać jajko, ciągle mieszając. Przesianą mąkę z solą, proszkiem do pieczenia i kakao dodać do masy i delikatnie wymieszać. Dosypać płatki owsiane, rodzynki i sezam. Dokładnie wymieszać. Łyżką wykładać ciasto na blachę z papierem do pieczenia i rozpłaszczać ciasto lekko. Piec w 200 st. C przez 15 min. 
Miłej niedzieli:)

6 komentarzy:

  1. Wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie w domu bardzo lubimy takie ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wyglądają podane z tą herbatą! Do tego książka, słońce i przytulna altanka... ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tez bardzo lubie ciastka owsiane, ale te domowe, bo w piekarniach roznie mozna trafic...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...