Loading...

środa, 5 czerwca 2013

Owsiane ciastka z żurawiną

Złapałam się na tym, że podczas tworzenia "wielkich" rzeczy, stukając palcami po klawiaturze, lubię zostawiać małe okruszki. Zazwyczaj podjadam ciasteczka lub czekoladę, nie mówiąc o hektolitrach wypitej wody. Oczywiście klawiatura nie wygląda zbyt dobrze. Kiedyś kupiłam ciasteczka owsiane w pobliskiej piekarni, były bardzo wciągające, jadło się je bez wytchnienia.
Te, które prezentuję na blogu także szamie się bez opamiętania. Przepis na nie znalazłam tutaj. 
Troszkę zmodyfikowałam go, ale myślę, że obie wersję w smaku prezentują się dobrze. Nie dodałam do nich białej czekolady, ponieważ po obejrzeniu programu wiem co jem, zdecydowałam, że coś takiego jak biała czekolada nie istnieje.

Składniki: ( na 21 sztuk)
  • 150 g płatków owsianych
  • 150 g mąki pszennej
  • 125 g masła
  • 100 g cukru
  • 1 małe op. cukru waniliowego
  • 75 g żurawiny
  • 75 g tartych orzechów laskowych BackMit
  • 75 g tartych migdałów BackMit
  • 1 jajko
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • szczypta soli
Przygotowanie:
Masło rozpuszczamy w rondelku.  Wszystkie suche składniki łączymy ze sobą. Dodajemy przestygnięte masło i jajko. Mieszamy dokładnie. Masa musi być mokra. Formowałam je przy użyciu foremki okrągłej, do ciasteczek, przyciskając lekko ręką. Niestety nie mam profesjonalnego pierścienia.


Smacznego:)

9 komentarzy:

  1. Muszą być pyszne:)polecam żurawinę z jabłkiem do wszelkiego rodzaju wypieków dostępną na www.anielskieprzysmaki.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie piekłam ciastek owsianych :) aż wstyd!
    A mam w domu chyba większość potrzebnych składników :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjdzie czas, że zrobisz:)Szybkie w wykonaniu a jakie smaczne:)

      Usuń
  3. boskie! uwielbiam ciasteczka owsiane, a dodatek żurawiny ubóstwiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje ciastka! :-)
    Ale fajnie, że wykorzystałaś ten przepis i Ci smakowały.

    Serdeczności,
    E.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo smakowały i będę robić je częściej:)

      Usuń
  5. Uwielbiam ciastka owsiane z żurawiną. Robię je właściwie najczęściej. Idealne do przegryzienia przed pracą, w pracy i po pracy! :) W podróży również się sprawdzają, dodając niezłego kopa energetycznego!
    Ja jedynie słodzę je miodem. Unikam w tym przypadku cukru.

    Pozdrawiam,

    Agata

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam ciasteczka owsiane z dowolnymi dodatkami. Najlepsze jest to, że robi się je błyskawicznie - wystarczy wymieszać wszystkie składniki, a do tego są zdrowe :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...