Loading...

piątek, 21 czerwca 2013

Pisane męską ręką- Merlot z Katalonii



Nawiązując nie tylko do poprzedniego postu o Merlocie z Lidla, ale także pytania w komentarzu, dziś chciałbym zaprezentować produkt zdecydowanie przewyższający smakowo poprzedni, ale także mający swoje wady i zalety.





Nazwa: Puerta de Plata – Reserva 2001
Sieć: Real
Kraj: Hiszpania - Katalonia
Rodzaj: czerwone wytrawne
Odczucia: Zakupiony w Realu merlot przyciągnął moją uwagę – śmieszna sprawa – etykietką. Po prostu rzuciła się, czy wręcz narzuciła moim oczom. I szczerze pisząc, nie potrafiłem od niej oderwać oczu. Może dlatego, że wyróżniała się na tle pozostałych, czerwonych, czarnych i żółtych etykiet.
Po odczekaniu zwyczajowych około 20 minut, nalałem wino do kieliszków. Barwa mieszana, z przewagą ciemniejszych odcieni czerwieni. Nie wyróżnia się smakiem owoców, przynajmniej dla mnie. W smaku dojrzałe, by nie rzec lekko ciężkie. Trochę się tym zdziwiłem, bo pamiętam jak podczas pobytu w Katalonii (co prawda wieki temu) piłem merlota lokalnego i wtedy wydawał mi się zdecydowanie lżejszy. Ale wtedy więcej mogłem wypić, no i wątroba lepiej trawiłaJ W każdym razie wino to zdecydowanie bardziej przypadło mi do gustu od lidlowego. Niewątpliwie należy je podawać do posiłków lub spożywać w duecie z dojrzałymi serami. Sugeruję, nie spożywać przed zaśnięciem, no chyba że mamy ochotę na całą butelkę. Na pewno polecam je jako atrybut grillowej imprezy.
Charakter spotkania do które można podać wino: obiad, wczesna kolacja, grill
Kompan do: sery dojrzałe, mięsa pieczone i smażone (wieprzowina i wołowina)
Ocena (subiektywna): 7/10
 A czy Wy mieliście okazję kosztować to wino? A może sami polecicie dobrego Merlota - otwieram dyskusję....

Pozdrawiam T.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...