Loading...

czwartek, 20 czerwca 2013

Sałatka z kurczakiem

Sałatka z kurczakiem
Sałatka z kurczakiem chodziła za nami od dłuższego czasu. Będąc na mieście wstąpiliśmy do baru na właśnie tą sałatkę z grzankami. Już kiedyś ją jedliśmy i bardzo nam smakowała, zwłaszcza sos winegret. Lokal nazywa się Faster de luxe
Późną jesienią wstąpiliśmy do niego, był to nowo otworzony lokal. Bardzo spodobało mi się wnętrze- żyrandol przywieziony z Włoch przez właścicielkę. Miejsca w lokalu jest wystarczająco. W lato można pokusić się o siedzenie w ogródku. Pamiętam, wtedy po skończonym posiłku otrzymaliśmy szarlotkę na ciepło gratis. Jeśli odwiedzicie Olsztyn, warto tam zajrzeć. Teraz o sałatce.
Kiedyś, czyli bardzo dawno temu, przygotowałam sałatkę z kurczakiem, ale wtedy była ona zbyt ciężka, gdyż polałam ją w końcowym efekcie sosem winegret z Develeya. 
Wczoraj wracając z pracy powiedziałam- powtórka z rozrywki, będzie sałatka z kurczakiem!
Zastanawiałam się jak przygotować ten pyszny sos z Fastera.
Poszperałam w necie i coś wyszperałam. 
Sałatka z kurczakiem
Składniki:
  • kilka liści sałaty lodowej
  • 1 ogórek zielony
  • 1 papryka czerwona
  • 2 pomidory
  • 1 czerwona cebula
  • kilka kostek sera typu Feta z Mlekovity
  • garść zielonych i czarnych oliwek (kupuję je tylko o Lidlu)
  • pierś z kurczaka ( u mnie większa)
  • przyprawa z Prymatu do Gyrosa i Kebaba oraz pieprz Cayenne
  • sos:
  •  1 ząbek czosnku
  • garść natki pietruszki i koperku
  • 2 łyżki octu winnego z białego wina firmy Kamis
  • 3 łyżki oliwy z oliwek 
  • 1 łyżeczka musztardy Dijon
 Przygotowanie:
Liście sałaty porwać na małe kawałki, ułożyć na talerzach. Warzywa pokroić i wymieszać. Ułożyć je na sałacie.  Fetę pokroić w kostkę i położyć na warzywach. Kurczaka zamarynować w przyprawie i polać oliwą z oliwek. Wymieszać i wstawić do lodówki na 30 min. Później usmażyć i położyć na sałatce.
Przygotowanie sosu:
koper i natkę pokroić drobno, ząbek czosnku także posiekać. Czytając pewną książkę, o której wspominam na Fanpage, czosnku nie powinno przeciskać się przez praskę.  
Wymieszać to wszystko w moździerzu razem  z pozostałymi składnikami. Jeśli, jest ktoś wrażliwy na zieleninę można zblendować.  Sos polać na sałatkę. 
Do sałatki zrobiłam Bruschettę. W części o północnych Włoszech, autorka opisując Bruschettę, napisała, że skrapia się ją tylko i wyłącznie dużą ilością oliwy z oliwek i piecze nad ogniskiem. Oczywiście w piekarniku także można zapiekać. Najlepiej smakuje z winem Chianti. 
 Smacznego:)

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie sałatki, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetyczna, letnia i sycaca. Czego chciec wiecej? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo apetycznie wygląda! Aż się głodna zrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super z tą pracą dr a o czym konkretnie piszesz? :)
    Widzę, że założyłaś fanpejdż, super będzie łatwiej śledzić!

    OdpowiedzUsuń
  5. w takie gorące, letni dni na obiad, mogłabym jeść tylko takie sałatki:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...