Loading...

sobota, 8 czerwca 2013

Zapiekane szparagi w szynce z migdałami

Szparagi nauczyłam się jeść w zeszłym roku. Zaczęłam od białych. Nie smakowały mi. Za to zielone są delikatniejsze i lepsze w smaku. Ciekawa jest ich historia. U nas pojawiły się w XVIII w. a ich uprawa rozpoczęła się w XIX w. Popularne były wśród elit. Z internetu dowiedziałam się, że Rzymianie bardzo lubili szparagi, które uchodziły za przysmak. Szparagi stanowią cenne źródło witamin i składników mineralnych. Przeczytałam w sieci, że starożytni Grecy stosowali szparagi jako lek przeciwko schorzeniom wątroby, a Chińczycy wykorzystują obecnie preparaty ze szparagów w leczeniu kaszlu. Regularne ich jedzenie obniża poziom zachorowalności na nowotwór. 

Nie miałam zbytnio pomysłu jak je przyrządzić. Nie chciałam robić je w ciężkim sosie, by przytłoczyć ich smak. Dlatego, pomyślałam że świetnie pasuje do nich szynka szwarcwaldzka, płatki migdałowe.

Składniki: (na 4 os.)
  • 12 szparagów
  • 1 op. szynki szwarcwaldzkiej (ja kupuję w Lidlu)
  • odrobina masła
  • garść do posypania płatków migdałowych Kresto

Przygotowanie:
Szparagom obcinamy zdrewniałe końcówki. Obieraczką delikatnie obieramy same końcówki. Do gotującej osolonej wody wstawiamy na ok. 10 min. Wyjmujemy z wody i czekamy aż ostygną. W tym czasie szynkę kroimy wzdłuż na trzy, dwie części. Zawijamy szparagi w szynce, smarujemy masłem i posypujemy migdałami. Zapiekamy w temp. 150 st. C, przez 10 min.
Smacznego:)

1 komentarz:

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...