Loading...

piątek, 26 lipca 2013

Kofta

Zanim zaczęłam odwiedzać GreenWay, nie mogłam nadziwić się tym długim kolejkom po jedzenie. Wiedziałam, że cena może przyciągać klientów lecz nie sądziłam, że jedzenie może być naprawdę smaczne.
Nie dużo musiało upłynąć czasu bym i ja stała w tych kolejkach wyczekując na swoje zamówienie. Przeważnie zamawiałam gulasz, później zaczęłam próbować innych dań aż w końcu pozostałam na Kofcie z kaszą gryczaną i surówkami. Tak mi zasmakowała, że po dziś dzień jestem jej miłośniczką. Dlatego postanowiłam przygotować ją w domu. Przyznam, że za pierwszym razem mi nie wyszła. Kotlety zaczęły się po prostu rozwalać. Załamałam ręce, ale otrząsnęłam się i nie dałam za wygraną. Wiedziałam, że Kofta jest robiona z sera i ziemniaków, bo to łatwo wyczuć, ale nie wiedziałam jak ją obtoczyć by kotlety nie zrobiły się paćką na patelni. Dlatego użyłam mąki, jajka i bułki tartej. I co? Wyszło!

Składniki:
  • 1 op. sera półtłustego 200g (może być i więcej gram)
  • 4 ugotowane ziemniaki
  • pół op. fety 
  • sól 
  • pieprz cayenne
  • curry
do obtoczenia:
  • mąka 
  • jajko
  • bułka tarta

Przygotowanie:
ziemniaki ugotować. jak przestygną rozdrobnić tłuczkiem wraz z serami, doprawić, obtoczyć i smażyć na oliwie i co jakiś czas przekręcać na drugą stronę, kilka krotnie obrać by całe się zarumieniły od panierki. Lecz nie za mocno, bo wiadomo, że kotleciki są miękkie. 

Sos:
zmiksować pomidory w puszcze dodać jogurt gęsty i odrobinę ketchupu. doprawić wg. uznania (ja dałam, pieprz cayenne i curry oraz odrobinę soli)

Podałam koftę z fasolką szparagową. Jedno i drugie wyborne:)


 Aha i jeszcze jedno! 

Składam najserdeczniejsze życzenia wszystkim Annom!!!!! 
I sobie też;)

6 komentarzy:

  1. Kofty nie jadłam nigdy... muszę spróbować kiedyś. Najlepsze imieninowe życzenia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię próbować nowych smaków dlatego na pewno skorzystam z przepisu, bo wygląda zachęcająco:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę!:):):) i tak też smakuje!:)

      Usuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...