Loading...

środa, 3 lipca 2013

Mrożona Lemoniada

Lemoniada na lato jest bardzo orzeźwiająca. Najlepszą jaką piłam była ta z Caffe Nero w Londynie. Jej smaku nie da się zapomnieć. Będę powracać pamięcią, gdyż ten czas spędzony w UK był dla mnie fantastyczną przygodą i spełnieniem moich marzeń. 
Szukałam przepisu na różnych stronach internetowych, jednak nie mogłam znaleźć odpowiadającego ideałowi z CN. Jednak końcowy efekt był zaskakujący, tak orzeźwiający i smaczny, że lemoniada zniknęła w mig.
Składniki: ( na 2 os.)
  • 2 cytryny
  • 1/2 l wody
  • 2 łyżki cukru
  • 4 listki bazylii
  • 1/2 litra gazowanej wody
  • kostki lodu
Przygotowanie:
Wycisnąć sok z cytryn. Podgrzać wodę w garnku i rozpuścić w niej cukier. Poczekać aż ostygnie. Do wyciśniętego soku dodać bazylię i gnieść jej liście w cytrynie, by smaki połączyły się. Następnie dodać gazowaną wodę i wodę z cukrem. Do malaksera wrzucić kostki lodu i wlać lemoniadę. Zmiksować. 
Przelać do szklaneczek
Miłego dnia:)

5 komentarzy:

  1. mnie już jest dzisiaj gorąco:) kradnę twoją lemoniadkę na ochłodę;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Poproszę szklaneczkę tej wybornej lemoniady:)

    OdpowiedzUsuń
  3. wspaniale wygląda - piękny kolor ;-)

    http://sierotkamarysiawkuchni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Zachęciłaś mnie tą lemoniadą. Jak będę kiedyś w Londynie to będę musiała wpaść do Caffe Nero.
    Ja robię w lato podobny napój, ale bez bazylii i zamiast dodaję miodu. Czasem również urozmaicam smak lemonką...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...