Loading...

niedziela, 7 lipca 2013

Ostróda "Perła Mazur"

Pierwszy raz zawitałam do Ostródy będąc jeszcze na studiach. Pora roku nie była sprzyjająca do zwiedzania, więc widziałam tylko skrawek tego miejsca. Ostatni raz byłam dwa lata temu i przez ten czas tyle się zmieniło.  Nie dziwię się dlaczego Ostróda jest Perłą Mazur. 
 Ostróda leży nad jeziorem Drwęckim i jest centralnym portem trzech kanałów Ostróda-Elbląg- unikatowy kanał, po którym statki płyną po trawie, Ostróda- Stare Jabłonki, Ostróda-Iława. Uznawana jest za jeden z 7 cudów świata i parokrotnie zdobywała tytuł najpopularniejszej miejscowości turystycznej oraz Letniej Stolicy Warmii i Mazur. 
Ostródę nazywaną Perłą Mazur już przed wojną. W samym mieście znajduje się 5 jezior a dookoła otacza jeszcze 10 oraz lasy. Ostróda słynie z kompleksu turystycznego i rekreacyjnego. Miasto jest bardzo malownicze, więc wcale nie dziwię się, że zostało tak nazwane.
Jezioro Drwęckie jest ogromne. W większej części położony jest deptak, który prowadzi aż do plaży miejskiej. 

Atrakcją Ostródy jest molo z antresolą, na której odbywały się występy. 
Kiedyś było ono białe i robiło ogromne wrażenie na mnie bo przypominało mi molo w Sopocie. 
Przy samym jeziorze, jest maleńki park, przy którym stoją figury drewniane przypominające historię miasta. 
Tuż przy jeziorze można usiąść na ławce i wdychać bryzę "morską" oraz oglądać wyczyny sportowców na elektrycznym wyciągu. 
W tym mieście czuję się jakbym była w Sopocie. Wystarczy kilka godzin spędzonych nad jeziorem by wrócić do domu zrelaksowanym, wypoczętym i szczęśliwym. Tak właśnie działa na mnie to urokliwe miejsce.
Gdy zaczyna się sezon letni, można zobaczyć Międzynarodowy Zlot Motocykli, festiwal muzyki Reggae, wyścigi kolarskie oraz wiele innych atrakcji. 
Nie było nas w Ostródzie dwa lata a tak wiele się zmieniło. To miasto cały czas się rozwija. Tuż przy jeziorze jest piękny ogromy Amfiteatr. Oczywiście są hotele i domy wczasowe oraz wiele restauracji i barów z widokiem na jezioro. Pobudowany został stadion i cały kompleks sportowy. 
My do Ostródy mamy blisko. Pociągiem trasa zajmuje 40 min. Połączenia są bardzo dobre. Jeśli chcemy spędzić parę godzin wsiadamy w pociąg o 10.43 i wracamy o 16.13. Można także z Olsztyna dojechać autobusem lub Okejką. Na trasie można także wstąpić do Starych Jabłonek, gdzie odbywają się Mistrzostwa Świata w Siatkówce Plażowej. Nie zapomniane i malownicze są rejony na trasie. Ogromne wrażenie robi wjazd do Ostródy, gdzie można już podziwiać jezioro i molo oraz deptak.


c.d. nastąpi.....

2 komentarze:

  1. Chętnie czytam fotorelacje z polskich miast. Czasami mam ochotę wywieść z miasta zmęczonego pracą męża. On za bardzo nie ma ochoty ale jak już da się wyciągnąć to nie żałuje. Tym bardziej , ze jeśli Ostróda przypomina Sopot. Miałam plany na odwiedzenie Starych Jabłonek w te mistrzostwa - ale mam pieska na 2 tygodnie i musiałam zrezygnować. Ostródę może odwiedzę w któryś wolny weekend:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jezioro i to co wokoło niego robi wrażenie:)

      Usuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...