Loading...

piątek, 5 lipca 2013

Syrop truskawkowy

Sezon na truskawki dobiega już końca. Szkoda, bardzo je lubię. Jednak "przezorny zawsze zabezpieczony" i ponad dwa kilo zamroziłam. Wiedziałam, że przyjdzie jeszcze taka chwila, w której zapragnę tego owocu. 

Dziś miałam ochotę na kolejną porcję orzeźwienia. Dzięki Kasi udało mi się zaspokoić pragnienie. Nie sądziłam, że syrop jest tak pyszny a i za jednym zamachem mamy także dżem. 

Składniki: ( na 4 osoby)
  • pół kg truskawek 
  • pół szklanki cukru
  • pół litra wody
  • 1 łyżeczka soku z cytryny 
  • litr wody gazowanej
Przygotowanie:
Truskawki wraz z cukrem i pół litrem wody gotujemy na małym ogniu przez 25 min. Po tym czasie truskawki przetrzeć przez sito do naczynia by powstał sok. Truskawki na sicie posłużą nam jako dżem na kanapkę. Sok lejemy do szklanek, zalewamy wodą gazowaną i dodajemy kostki lodu. Słodki syrop a zarazem świetne orzeźwienie....

Pozdrawiam:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...