Loading...

środa, 24 lipca 2013

Tosty z Jarlsbergiem i jajkiem

Tosty często przygotowywała moja przyjaciółka. Kiedy przychodziłam do niej po szkole, czułam już w drzwiach zapach piekącego się pieczywa i ser. Urozmaicała je za każdym razem. Ja jednak lubiłam tradycyjną formę, z grubym plastrem sera, który ciągnął się na kilometry. 
 Wczoraj obudziłam się z myślą przygotowania sycącego śniadania dla Nas. Dzień wcześniej kupiłam Jarlsberga i postanowiłam zrobić tosty. Dlaczego akurat ten ser? Po obejrzeniu filmu Diabeł ubiera się u Prady postanowiłam kiedyś spróbować takich tostów. Pierwszą okazję miałam w Londynie. Byłam zafascynowana smakiem tego sera. Dlatego raz na jakiś czas pozwalam sobie na jego kupno. Zresztą stwierdziliśmy, że ser musi dobrze smakować. Wiele już próbowaliśmy, ale jeszcze długa droga degustacji przed nami.

Składniki: (na 2 porcje)
  • 4 kromki chleba tostowego z pełnego ziarna 
  • 4 plastry sera Jarlsberg
  • 2 plastry pomidora
  • 2 jajka 
  • sól
  • pieprz
Przygotowanie:
Chleb tostowy przełożyć serem i smażyć na niewielkiej ilości tłuszczu na patelni z jednej strony. Położyć pomidora na każdym toście. Po kilku minutach tosty przewrócić delikatnie na drugą stronę (z pomidorem) tak by podpiekł się on w chlebem. W tym samym czasie na drugiej patelni usmażyć jajka sadzone. Doprawić je i gdy już będą gotowe wyjąc je na gorące tosty. I zjeść :)

Smacznego:)

6 komentarzy:

  1. wspaniałeeeeee
    też kiedyś musze spróbować tego serka:) ciekawa jestem smaku:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetyczne te tosty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. też mam na takie ochotę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię tosty choć z takim serkiem jeszcze nie jadłam :) pysznie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepadam za specyficznym, slodkawo-orzechowym smakiem Jarlsberga :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...