Loading...

sobota, 24 sierpnia 2013

Manchego z oliwkami

Nie znam wszystkich rodzajów sera, o niektórych dowiaduje się z książek, kolorowych magazynów jak również podczas wypraw. Pierwszy raz o manchego przeczytałam w książce, którą otrzymałam w prezencie. Tak się złożyło, że dnia następnego spodziewałam się gości i postanowiłam wykorzystać przepis. 
Zanim przygotowałam potrawę, zasmakowałam sera. Cóż, ser jest twardy i szczerze powiedziawszy zastanawiałam się czy moim gościom przypadnie do gustu przystawka. Ser przykryty "marynatą" z oliwek, czosnku, oliwy z oliwek i natki pietruszki, zmiękł. Smak potrawy bardzo aromatyczny. Przekąska okazała się strzałem w dziesiątkę.
Zatem jeśli Wasi znajomi są fanatykami serów, spokojnie możecie zaserwować tego typu przystawkę. Nawet osoby, które nie przepadają za natką, nie poczują jej, gdyż wszystkie elementy są wyważone. Oczywiście lampka wina obowiązkowa:)

Składniki:
[źródło: Przekąski. Pomysłowe przystawki z różnych krajów.]
  • 200 g manchego
  • 200 g zielonych oliwek
  • 1 mała cebula
  • 4 ząbki czosnku
  • 1 pęczek natki pietruszki
  • 7 łyżek oliwy z oliwek
Przygotowanie:
Ser pokroić w trójkąty. Cebulę, natkę drobno pokroić. Czosnek przecisnąć przez praskę. Oliwki pokroić w krążki. Wszystkie składniki ( bez sera) połączyć ze sobą dodać oliwę z oliwek i wymieszać. Tak przygotowaną marynatą polać ser i wstawić do lodówki na 2 godz.
Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Dopiero tego lata polubiłam oliwki i już trafiam na świetny przepis :) Myślisz, że z innym serem też się sprawdzi? I jeśli z innym to jaki byś proponowała?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Meg, ciężko mi powiedzieć, ale wydaje mi się, że każdy twardy ser nadawałby się:)

      Usuń
  2. Na początku myślałam, ze to bursztyn. Ciekawa jestem jego smaku:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam slodkawy smak sera manchego, zwlaszcza z galaretka pigwowa...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...