Loading...

środa, 28 sierpnia 2013

Wątróbka drobiowa w marynacie czosnkowej

Wątróbkę drobiową raz na jakiś czas lubię skosztować. Nigdy nie miałam problemów z jedzeniem jej. Będąc w Paryżu jadłam najlepszą wątróbkę i wiem, że choćbym szukała podobnego przepisu, nie wyjdzie taka sama. 
Ostatnio przygotowałam wątróbkę z przepisu, który znalazłam w mojej ulubionej książce. Nie mogłam się doczekać smaku. Co otwierałam lodówkę, czułam cudowny zapach marynaty. Wytrzymałam tylko 2 godziny i dokończyłam dzieło. Z talerzy zniknęła bardzo szybko.

Składniki:
źródło: Przekąski. Pomysłowe przystawki z różnych krajów. 

  • 500 g wątróbki drobiowej
  • 8 ząbków czosnku 
  • 5 gałązek oregano
  • 125 ml octu winnego czerwonego
  • 125 ml oliwy 
  • 1 łyżka papryki czerwonej
  • mąką do obtoczenia wątróbki
  • sól
  • pieprz
  • olej do smażenia
Przygotowanie:
Wątróbkę oczyścić i umyć. Obtoczyć w mące i usmażyć.Pod koniec sprószyć solą i pieprzem. Ząbki czosnku, ocet balsamiczny, oliwę, paprykę i oregano zmiksować. Powstałą marynatę wylać na wątróbkę. Pozostawić w lodówce przez całą noc/ na kilka godzin. Później w garnku dusić wątróbkę w marynacie przez 15 min.
Smacznego!

4 komentarze:

  1. Ja uwielbiam wątróbkę, dopiero co jadłam a już w weekend chcę kolejną:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ojej spadłaś mi z nieba! ja od dawna szukałam dobrego pomysłu na wątróbkę:D jak dla mnie bomba!

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj przepis przekazuję dalej do mojego lubego. Wątróbka i ja nie lubimy się od przedszkola :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj lubimy, lubimy i narobiłaś mi apetytu:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...