Loading...

niedziela, 4 sierpnia 2013

Zapiekanka pomidorowo-jajeczna z chili i chorizo

Uwielbiam niedzielne poranki, wtedy czas płynie wolniej. Wiem, że jeśli jedno z nas wstanie wcześniej przygotuje śniadanie-niespodziankę. Hmm, niespodziankę? W sumie co niedziela są jajka, taką mamy tradycję, jednak zawsze smakują inaczej.
Dziś to ja wstałam wcześniej. Nie wiem czy mi się śniło, czy już w myślach zaprogramowałam sobie, że wstanę o 7.00 zrobię ciasto i przygotuję pyszne śniadanie. I tak też się stało. najpierw ciasto poszło w ruch, a później śniadanie. Wzięłam do ręki moją magiczną książkę, którą otrzymałam od koleżanek w pracy na imieniny i zaczęłam przygotowywać zapiekankę. Oczywiście zaparzyłam herbatę angielską z mlekiem.
Zapiekanka jest wyśmienita, sycąca, ser żółty i chorizo podkreślają jej walory. A farsz nadaje jej aksamitności. Można się nią delektować. Podana z chlebem lub bagietką z masłem smakuje wybornie. Niby nic a jak można uszczęśliwić siebie nawzajem i przyjemnie zacząć dzień.
Składniki: 
(na 2 os.) 
źródło: Przekąski. Pomysłowe przystawki z różnych krajów. 
  • 2 jajka
  • pół pomidora
  • pół papryki czerwonej
  • 1 papryka chili
  • 1 cebula czerwona
  • 2 plastry sera żółtego
  • 2 plastry chorizo
  • sól
  • pieprz
  • szczypior
Przygotowanie:
Pomidory, cebule i papryki pokroić w drobną kostkę, przyprawić, zeszklić na patelni ok. 10 min. Przełożyć farsz do kokilek na środku zrobić wgłębienie i wpić jajko, przyprawić. Położyć na każdym jajku plaster sera i chorizo. Zapiekać aż do ścięcia się jajek. Na sam koniec udekorować szczypiorkiem.
Smacznego!

9 komentarzy:

  1. Nie wiem dlaczego, ale w tak upalne dni gorące dania smakują bardziej. Przynajmniej mnie:) żar z nieba się leje , a ja uwielbiam wtedy dania prosto z piekarnika:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo smakowicie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudne sniadanie! W tygodniu pewnie nie dam rady, ale w weekend przyrzadze sobie takie zapiekane jajka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię takie jajeczne zapiekanki - wolę takie śniadanie od klasycznej jajecznicy. Zazwyczaj dodaję właśnie pomidory, cebulkę i paprykę. Chętnie wypróbuję wersję z chili i chorizo :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pyszne składniki, a całość prezentuje się niezwykle apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda smacznie, muszę zrobić

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...