Loading...

czwartek, 5 września 2013

Kotlety z makaronem i łososiem

"Żono, wyglądają świetnie te kotlety i zapewne tak smakują, lecz ja ich nie zjem, wiesz dlaczego...Nie poczujesz go, tym bardziej, że zrobiłam sos aioli". 
Rzeczywiście, gdyby nie ten sos, sama jadłabym ten wynalazek. Zastanawiam się, dlaczego niektórzy mężczyźni nie przepadają za rybami.
Zwracam się teraz do Pań, czy Wasi mężczyźni także mają problem z konsumpcją ryb?
Kotlety w tym połączeniu w smaku są świetne. Idealne na obiad, ale jeśli macie akurat gości na kolację, spokojnie można je podać, a jeśli znajdzie się osobnik płci męskiej można zrobić dwie wersje- bez dodatku ryby.
Składniki:
na 8 porcji
[źródło: Makaron gotujmy razem z owocami morza]
  • 3 ziemniaki ugotowane 
  • 100 g makaronu drobnego (ja dodałam spaghetti, pokrojony na mniejsze nitki)
  • 250 g łososia wędzonego
  • 2 białka
  • 130 g kukurydzy z puszki
  • 1 czerwona cebula
  • 2 szklanki bułki tartej 
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1 czerwona papryka
  • garść szczypioru
  • sos:
  •  2 łyżki majonezu
  • 3 ząbki czosnku 
  • garść natki pietruszki
Przygotowanie:
Ugotowane ziemniaki potłuc tłuczkiem, makaron ugotować i dodać do ziemniaków, następnie dodać pokrojoną drobno cebulę i paprykę, łososia. Wsypać kukurydzę, szczypiorek, bułkę tartą. Na koniec ubić białka lekko i dodać do składników, wymieszać. Wstawić na 30 min masę do lodówki. Po tym czasie formować kotlety i smażyć do zarumienienia. Składniki na sos połączyć ze sobą.

Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Sos aioli poznałam dopiero niedawno w nowo otwartej frytkarni niedaleko domu. Myślę, że jest pyszny! I dzięki za przepis na niego, teraz wiem jak zrobić go w domu :D A co do mężczyzn i ryb, to mój też miał taki problem, ale od kiedy zrobiliśmy naszą pierwszą pieczoną rybę z sosie koperkowym już nie narzeka - no może poza karpiem ;)

    Buziaczki, Meg.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo interesujące połączenie!! Co do mojego M i ryb- zje wszystkie, w każdej postaci i o każdej porze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. takich kotletów jeszcze nie jadłam, ciekawy pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale świetne:) muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...