Loading...

środa, 16 października 2013

Placuszki z jabłkiem

Naleśniki, placki, placuszki to nie tylko smaki mojego dzieciństwa ale i smakołyki. Dziś z ogromną przyjemnością powracam do robienia ich.Proste i szybkie w robieniu, zajmują chwilę by później cieszyć się ich smakiem.
Będąc u rodziny zostaliśmy uraczeni plackami z jabłkiem. Obowiązkowo do nich dżem jabłkowy lub wiśniowy, można także z cukrem, mnie każda wersja odpowiada. Za kilka dni i ja odtworzyłam ich wersję.
Składniki:
  • 350 g mąki pszennej
  • 2 jajka
  • pół szklanki cukru pudru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1-1,5 l mleka ( ja używam 2%)
  • 3 jabłka (tarkować na grubych oczkach)
Przygotowanie:
Konsystencja ciasta nie może być zbyt lejąca, dlatego najlepiej stymulować ją mlekiem. Miksujemy jajka z cukrem. Następnie dodajemy mąkę z proszkiem, dolewamy mleko i miksujemy. Na koniec dodajemy jabłka. Smażymy placki z obu stron na złocisty kolor. 

Smacznego!

7 komentarzy:

  1. Ja najbardziej lubię z cukrem pudrem! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I dzień zaczął się pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Placki z jabłkami to też smak mojego dzieciństwa :) wieki ich nie jadłam, dziękuję ża przypomnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No tak, znowu zrobiłam się głodna :)) Te placki jadłam będąc dzieckiem, a teraz mam na nie ogromną ochotę :))

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja, dla odmiany nie lubię placków z jabłkami, jakoś od dzieciństwa mi zostało i nie chce przejść ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ dobrze "wpadłam"...częstuję sięTwoimi smacznymi placuszkami:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...