Loading...

poniedziałek, 21 października 2013

Zupa grzybowa z boczkiem

Grzyby lubię jeść, lecz nie niekoniecznie zbierać. W przeciągu dwóch tygodni otrzymałam dwie siatki, prawdziwków, podgrzybków. Większość zamroziłam. Ostatnio królują u nas zupy, mając grzyby, dlaczego nie wykorzystać okazji. Moja zupa jest nietypowa.
Tą wersję podpatrzyłam u teścia i od tamtego czasu jestem jej fanką. Moja ciocia, która jest niesamowitą "grzybiarą", uważa, że to profanacja łączyć grzyby z boczkiem. Ja tak nie uważam.
Zupę zrobiłam na wywarze warzywno-mięsnym. Spróbujcie sami, może akurat Wam zasmakuje:)
Składniki:
(wywar warzywno-mięsny ok.2,5 l)
1 udo z kurczaka
30 dkg boczku wędzonego
włoszczyzna
5 ziemniaków
1 cebula
pieprz
sól
grzyby
Przygotowanie:
Oczywiście grzyby uprzednio oczyszczone, umyte i ugotowane. Dajcie ich tyle ile lubicie w zupie.Udo gotować z warzywami. Boczek pokroić i przesmażyć wraz z cebulą.   Do Wywaru dodać ziemniaki, jak już będą podgotowane dodać boczek i grzyby. doprawić do smaku. Ja dałam więcej pieprzu.

 Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Też już tak eksperymentowałam i dosyć fajnie to wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To widze, ze ty masz tak jak ja - zbierac niekoniecznie, ale jesc bardzo chetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja lubię zbierać, okazja do spaceru których mam bardzo mało. Zupa wspaniała !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę inaczej smakuje od tradycyjnej grzybowej

      Usuń
  4. U mnie dzień bez zupy dzień stracony. Twoja wygląda smacznie:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...