Loading...

poniedziałek, 11 listopada 2013

Bajgle

Oglądając film Diabeł ubiera się u Prady, nabrałam ochotę na bajgle. Trochę czasu musiało upłynąć zanim zdecydowałam się je przygotować. Byłam święcie przekonana, że bajgle to wynalazek Amerykanów. Zapewne żyłabym z tą świadomością jeszcze długo. Jednak i tak zastanawiam się, czy w Stanach smakują tak samo jak te, które przygotowałam. 
Bajgle stały się hitem od dziś w mojej kuchni. Stanowią świetne urozmaicenie pieczywa. Poza tym są bardzo sycące. I idealnie nadają się na drugie śniadanie do pracy czy zajęcia. 
 Skorzystałam z przepisu Tomka Woźniaka, zamieszczonym w czasopiśmie Kuchnia dla smakoszy, nr 2/2013. 

Składniki na ciasto:
  • 500 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki suchych drożdży
  • 2 łyżeczki cukru
  • 1,5 szklanki ciepłej wody
  • 1,5 łyżeczki soli
  • sezam do posypania
Przygotowanie:
W misce łączymy wszystkie składniki poza sezamem i wyrabiamy ciasto ręcznie lub mikserem z hakiem. Ciasto musi być elastycznie i odklejać się od rąk, tak by można było formować kulki. Ciasto dzielimy na 12 kulek, kładziemy na blasze i przykrywamy folią spożywczą, odstawiając na 45 min, by bułki wyrosły. Po tym czasie w każdej bułce robimy kciukiem dziurkę. Posypujemy sezamem i pieczemy w piekarniku 30 min w temp. 180 st. C.

Bajgle przygotowałam z łososiem, jajkiem, wędliną, serem, pomidorem i ogórkiem kiszonym, na miksie sałat.
Smacznego!

4 komentarze:

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...