Loading...

niedziela, 8 grudnia 2013

Ciastka imbirowo-korzenne

Wczoraj rozpoczął się czas planowania świątecznych dań. Aura śnieżna sprzyja takim planom, przypominając, że już niedługo święta. Wczoraj całe przedpołudnie robiłam ciastka imbirowo-korzenne, a dziś uczyłam się je dekorować. 

Kiepski ze mnie plastyk, nigdy nie miałam talentu, ale muszę powiedzieć, że dumna jestem z siebie, że prawie 50 ciastek udało mi się w jakiś sposób udekorować. Lubię ten czas, kiedy zaczyna w domu pachnieć przyprawami. Przepis na ciastka znalazłam tutaj
Składniki: (ok. 90 sztuk)
  • 2 szkl. mąki pszennej
  • 170 g masła
  • 3/4 szkl. cukru
  • 2 łyżki mielonego imbiru
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżeczka gałki muszkatołowej 
  • 2 łyżki przyprawy do pierników
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 jajko
  • odrobina soli
Przygotowanie:
mąkę wymieszać z suszonymi składnikami. Masło rozetrzeć z cukrem i jajkiem na gładką masę. Wszystkie składniki połączyć ze sobą. Przy wyrabianiu ciasto będzie miało mokrą konsystencję. Później można je wyrobić dłońmi i rozwałkować. wykrawać świąteczne wzory. Piec przez 15-20 min. w temp. 180 st. C. 


Pozdrawiam!
A.

5 komentarzy:

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...