Loading...

środa, 4 grudnia 2013

Herbata owocowo-korzenna

W zeszły weekend a dokładnie z piątku na sobotę zawitaliśmy do Sopotu. Akurat tak się złożyło, że owe miejsce było naszą bazą noclegową, gdyż wracaliśmy z Pomorza Środkowego. Sopot jest dla mnie miejscem, relaksu i odpoczynku, choćby jeden dzień, a moje akumulatory nabierają szybszych obrotów. Nie będę ukrywać, że miejsce to jest dla mnie sentymentalne z wielu powodów, lecz ten najważniejszy związany jest z moim małżeństwem. Otóż 26 marca w moje 26 urodziny mój mąż oświadczył mi się na molo. Kojarzy mi się także ze wspomnieniami związanymi z innymi osobami, które były mi bliskie a już ich nie ma. Dlatego Sopot jest czymś w rodzaju mojej oazy. Od zaręczyn nie było nam po drodze. Jednak teraz nadarzyła się okazja. Przyjechaliśmy późnym wieczorem, lecz nic nie stanęło nam na przeszkodzie by wybrać się na Monciak i oczywiście Molo. Wiele się zmieniło. Powiedziałabym, że Sopot eksplodował pod względem infrastruktury. Deptak zmienił się diametralnie, są nowe sklepy, kawiarnie, restauracje....podświetlone drzewa, wytwarza to magiczną aurę. 


Na Monciaku znajduje się kawiarnia Kava, zaszliśmy do niej by napić się tradycyjnie kawy. Jednak rozbudowane menu zachęciło nas do zakosztowania herbat "imiennych". Mój mąż wybrał sobie herbatę szefa- zielona z owocami, sokiem malinowym i goździkami. Ja zamówiłam sobie też imienną (nie zapamiętałam jej nazwy-niestety!) lecz czarną z dodatkami. Podane w dużych kubkach, bardzo smaczne. Oczywiście to nic trudnego w przygotowaniu takich herbat, ale dało mi to inspirację by w domu robić podobne. I przygotowałam. Przyznam, że rzadko przyrządzałam takie herbaty full wypas, ale teraz wiem, że są świetnie rozgrzewające, można również dodać odpowiednie wzmacniacze, gdy termometr wskaże nam powyżej -10 st. C. 
By przygotować taką herbatę wystarczy mieć:
  • sok malinowy
  • goździki
  • pomarańczę
  • cytrynę
  • imbir

Kava

Kava
Miłej nocki!

5 komentarzy:

  1. Taka herbata zawsze kojarzy mi się ze świateczną atmosferą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałabym popijać taką herbatkę przy kominku... Szkoda że nie mam kominka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak cudownie byłoby ją pić przy kominku:)

      Usuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...