Loading...

czwartek, 12 grudnia 2013

Kawa z syropem piernikowym. Druga rocznica!

Kolejny rok, czyli już drugi istnieje w blogosferze kulinarnej. Dziś mijają dwa lata od momentu powstania pierwszego wpisu. Ciężko mi samej ocenić swoją pracę, ale Wasze komentarze drodzy czytelnicy i wciąż rosnące statystyki pokazują mi, że chętnie zaglądacie tutaj. Dziękuję Wam za to, że jesteście.:)

Był taki moment, że chciałam przerwać pracę z blogiem z racji obecnej sytuacji w jakiej się znajduję, ale po pewnej rozmowie i przemyśleniach postanowiłam, że nie zawiodę swoich stałych czytelników, że będę publikować posty w miarę możliwości i chyba nie jest tak źle, prawda? 
Wiele jest blogów z których czerpie pewne wzorce, uczę się z nich wielu rzeczy, ale każdy blog jest inny, powinien być niepowtarzalny, bo jest odzwierciedleniem nas samych, naszych pasji, upodobań. Mam kilka marzeń związanych z prowadzeniem bloga, jedno już spełniło się, teraz czekam na kolejne....
Dziś chciałabym podzielić się z Wami przepisem iście świątecznym, który znalazłam tutaj. Syrop ten podarowałam moim znajomym i zasmakował im bardzo. Zatem myślę, że i Wam powinien smakować. 
Składniki:
  • 300 ml wody
  • 200 g cukru
  • 2 łyżki przyprawy do piernika*
Przygotowanie:
Wodę i cukier doprowadzamy do wrzenia, sukcesywnie mieszając by cukier rozpuścił się. Następnie zmniejszamy ogień/ lub stopień prądu (w kuchenkach elektrycznych) wsypujemy przyprawę*. Wiem, że większość z Was samemu przygotowuje przyprawę piernikową i domyślam się, że smakuje ona o niebo lepiej niż sklepowa, ale ja w przepisie dałam właśnie tą drugą. dokładnie mieszamy całość składników przez ok. minutę. Zostawiamy do wystygnięcia. Przechowujemy w szklanej butelce. 

Pozdrawiam!
A.

9 komentarzy:

  1. Gratuluję i życzę powodzenia, a przy tej okazji podsyłam ciasto marchewkowe do kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzadko pijam slodkie kawy, ale na taka bym sie skusila - toz to prawie jak deser :)
    Mam nadzieje, ze nastepne lata blogowania beda jeszcze bardziej owocne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Najlepsze życzenia na następnych wiele lat, kawka cudna, pierniczki urocze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kawę z pianką uwielbiam, ale takiej jeszcze nie piłam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Składniki miesza się tylko przez minutę? Po zagotowaniu? Czyli syrop jest dość rzadki? Niedawno robiłam z podobnego przepisu i niestety wyszły mi cukierki :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. syrop jest gęsty, miesza się ok. minuty zmniejszając gaz czy prąd w kuchence. po czym odstawia się do ostygnięcia. mnie nic podobnego się nie zrobiło. do tej pory mam syrop i dodaję go do kawy czy mleka.

      Usuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...