Loading...

poniedziałek, 30 grudnia 2013

Małdrzyki

Nie pamiętam bym je jadła, wydaje mi się, że nigdy. Niektórym przypominają smak dzieciństwa. Ja takich wspomnień nie mam, ale od dziś już wiem, że to najlepsze placuszki jakie kiedykolwiek mogłam jeść.
Dostrzegłam je, przeglądając bloga Liski. 
Małdrzyki są tak idealne i szybkie w przygotowaniu, że można podawać je na śniadanie lub kolacje. Pokusiłabym się nawet podać je na deser. Wystarczy wygospodarować 10 min. i gotowe:)

Składniki:
/8 placków/
  •  250 g białego sera
  • 1 jajko
  • 40 g mąki pszennej ( dodatkowo do obtoczenia)
  • 30 g cukru wanilinowego
  • 1 łyżeczka cukru pudru
  • olej do smażenia ( ja dałam rzepakowy)

Przygotowanie:
Widelcem rozkruszyć ser biały, dodać cukier puder i wanilinowy mąkę, mąkę, jajko i wyrobić. Uformować kulki, obtoczyć je w mące, ręką spłaszczyć i na rozgrzanym oleju smażyć do zarumienienia z obu stron. 

 Pozdrawiam 
A.

3 komentarze:

  1. Ania Mularczyk31 grudnia 2013 00:55

    Uwielbiam takie dania!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam wcześniej o tym daniu. Trochę przypominają mi kluski leniwe, które uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...