Loading...

wtorek, 17 grudnia 2013

Tarta truskawkowo-korzenna

Nadszedł czas oczyszczania lodówki. W tym roku wyjeżdżamy na święta, więc nic nie może zostać w zamrażalniku ani lodówce.  Od soboty będę przygotowywać świąteczne potrawy. A tymczasem w moim domu skupiłam się na słodkościach. Dobrze, że zamroziłam truskawki, bo teraz mogłam je wykorzystać. 
Chciałam by ciasto było aromatyczne i przypominało zbliżający się czas świąteczny. Z truskawek przygotowałam mus/ dżem. Pod ręką miałam krem czekoladowy, przyprawy korzenne i pomarańczę. Brzmi ciekawie prawda?  I smakuje ciekawie.

Składniki:
  • kg truskawek 
  • 4 łyżki cukru
  • 2 łyżeczki imbiru
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • sok z pomarańczy
  • skórka otarta z pomarańczy
  • krem czekoladowy do posmarowania ciasta
Przygotowanie:
Upieczone ciasto na tartę lekko studzimy, po czym smarujemy spód kremem. Z truskawek cukru i przypraw oraz soku z pomarańczy robimy mus w garnku. Gotujemy do gęstości.  Mus kładziemy na krem czekoladowy. Dekorujemy skórką pomarańczy. 
Pozdrawiam 
A.

5 komentarzy:

  1. Bardzo fajna, lekka tarta ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Truskawkowe ciasto o tej porze roku to prawdziwa gratka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno pyszna, lecz truskawek nie mrożę - czekam na świeze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. marzę w grudniu o truskawkach:D mniammm

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...