Loading...

wtorek, 28 stycznia 2014

Dukkah

O tej egipskiej przyprawie dowiedziałam się dzięki książce, którą otrzymałam w prezencie. Połączenie orzechów z kolendrą i kminem rzymskim wydało mi się zbyt egzotyczne dla moich kubków smakowych. Połączenie przyprawy z bagietką maczaną w oliwie, zaskoczyło mnie pozytywnie. Przyprawę czas zacząć stosować do potraw mięsnych.
Składniki:
[źródło: M. Caprari "Amor w kuchni"]
  • 2/3 szklanki obranych orzechów laskowych
  • pół filiżanki sezamu
  • 2 łyżki nasion kolendry
  • 1 łyżka nasion kminu rzymskiego (w przepisie są dwie)
  • 2 łyżeczki czarnego pieprzu (świeżo zmielony)
  • 1 łyżeczka świeżo zmielonej soli
Przygotowanie:
 Orzechy ułożyć na blasze be tłuszczu i wstawić do nagrzanego piekarnika 180 st. C. Piec do chwili, gdy nabiorą złocistego koloru. Wyjąć i ostudzić. Zmielić je w malakserze, ale nie na pastę. (Ja miałam już mielone grupo więc ta praca mi odeszła, zatem uprażyłam je na suchej patelni).
Następnie na patelni uprażyć sezam, kolendrę i kmin, stale mieszając ok. 3 min. Następnie przełożyć do malaksera i zmiksować. Dodać do orzechów i wymieszać. Doprawić solą i pieprzem, wymieszać. Przełożyć do słoika, szczelnie zamknąć. 
Następnego dnia, przeprowadziłam eksperyment z bagietką maczaną w oliwie a później w przyprawie. Myślę, że fajnie smakowałaby przyprawa, gdyby oliwa była z nutką chili. 
Pozdrawiam!
A.

6 komentarzy:

  1. fajna sprawa taka przyprawa:)

    OdpowiedzUsuń
  2. można ją kupić gotową w Egipcie?
    jeśli tak to gdzie-na bazarze czy w sklepie?
    pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo interesujące połączenie smaków.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo intrygująca przyprawa! Bardzo :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...